Aftagelig afdækning af installation (DYI teknikskab)

Desværre har mit hus ikke et decideret teknikskab.

Installationerne er blot placeret i et hjørne i kælderen.

Der er ikke praktisk muligt at bygge et skab rundt om teknikken.

I stedet vil jeg montere en regel i loftet (og evt i gulvet), og på en smart måde beklæde siderne med plader (f.eks. mdf) fra gulv til loft. 

Udfordringen er dog at jeg gerne let ville kunne afmontere pladerne igen, så jeg uden problemer kan komme til installationerne

Jeg søger derfor inspiration til hvordan jeg kan fastgøre pladerne så de er nemme at tage af igen.


På forhånd tak


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan købe nogle kraftige små magneter til at holde pladerne på plads. Du skal så lime/skrue magneterne på den indvendige side af pladen, så de er usynlige.

Og ja, man kan godt få så kraftige magneter der kan holde vægten på en mdf-plade. Du kan læse på forskellige hjemmesider hvor mange kilogram magneterne kan holde og så købe det antal du mener der skal til for at holde pladerne tæt ind til skelettet. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Med det system, står regleren jo så i vejen når man skal ind til sikringer m.m. Aflæse målere m.m. Man kan meget nemt lave en kasse uden bagside, som så kan hænges op på væggen. <der kan man bruge det system som bruges på en masse skabe og hedder fransk ophæng. Der er der et bræt øverst som på nederste kant ar savet skrå og et tilhørende bræt på væggen hvor øverste kant er skrå.

Ellers kan det hænges på kroge afhængig af forholdene.

Pas på med at bore i væggen lige over sikrings skab der kan meget nemt være ledninger inde i væggen.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja sådan en kasse har jeg selv lavet engang. Men han skriver det ikke er muligt. Derfor svarede jeg  blot på hans spørgsmål med reglarerne. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mange tak for de gode input. 

Jeg havde selv overvejet et fransk ophæng. Men det ville blive 3 meter bredt og 1 meter dybt.  

Jeg vil forsøge mig med magneter og sikker nogle Fermacell plader der skal males hvide


 

Fermacel er ret tungt men kan de stå på gulvet eller vægten på anden måde støttes så kræver det ikke så meget at holde dem på plads. Er de delt i flere, så er det kun 1 der nødvendigvis er med magneter, ved den næste kan du komme til at lave en vindues krog eller - haspe på indersiden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for tippet med haspen!


 

Overvejet en inspektionslem ?


Mvh. Christian M
 

Eller skydelåger.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også