Vand løber ind

Jeg har en carport, der ligger klods op af huset. Problemet er, at der er en lille sprække hele vejen hen hvor carportens tagplader møder hovedhuset. Når det regner kommer der vand ned gennem sprækken, som så løber ned ad træ- og murværket. Hvordan får jeg det stoppet? Sprækken er lidt under en centimeter. 




10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der inddækning ovenpå tagpladerne


 

regnvand løber ned ad væggen og bliver ikke stoppet. Du skal have limet eller fræset ind en aluprofil op ad husvæggen og ind over klik klak taget.


 

Prøv at sæt et billede ind, af taget set ovenfra..

Det ligner fastlock tag, der findes forskellige fugeklodser der passer i profilen, både på oversiden samt undersiden.


Vi prøver igen, i morgen --

Her kommer billederne. Håber I kan komme med et par gode bud. På forhånd tak :-)



Det nemmeste er da at tage en vandslange - og så begynde at pøse vand på på tages/væggene - specielt ude i siderne. Husk at starte med at vand på laveste niveau og så arbejde sig opad.

Så går der ikke mere end nogle få minutter - så er indløbet fundet.

Spændende, tak! Men når der er så lidt hæld og det løber ind mange steder, kan det så stadig kun være ét sted, der er problemet?

Afløbet fra tagrenden sidder i den ene side. Det er godt nok meget vand der så presser på de lister, jeg kan se der er monteret på væggen langs fastlock taget. Er afslutningen af fadtlock ens i begge sider? I højre side ser det nemlig ud som om listen på væggen sidder på en nedadgående bueog så vil vandet da rende ind. Og så en 3. Ting: er den tagrende fuld af blade? For så kan du ikke kontrollere løbet.


 

Tusind tak. Vil tjekke op på tingene

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis