Til ev elmand og andre el “eksperter”

Hej ev elmand  + andre ☺️

Jeg så at du havde skrevet i en anden tråd omkring at hænge en ældre lampe op.

Jeg står med sådan en lampe (tror det hedder kobbertråde) ingen fave på dem så jeg ved ikke hvordan jeg skal samle dem i loftudtaget.

Jeg har taget et par billeder så du kan se hvad det er at jeg snakker om.

Håber du vil/kan hjælpe mig

Hej ev elmand  + andre ☺️ Jeg så at du havde... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Svar. S Fabrin

Jeg har selvfølgelig tænkt på at den skal hænge i en krog, og den har jeg købt.

Den vejer virkelig meget,så den kan ikke bare hænge i ledningerne. 

Den skal ikke hænge lige der, så der skal trækkes en ledning og det har jeg også klar

Det eneste jegvar usikker på var hvilke steder ledningen skulle i blå, sort eller hvid. 

Har aldrig sat en lampe op, så derfor skulle jeg lige være sikker før jeg begyndte. 

Jeg siger mange tak for jeres hjælp allesammen 🌸💕

Nu har du jo fået forklaret hvordan du sætter ledning i udtaget, så det er på plads. 

Når du har skruet krogen op hænger du lampen op på den. Der skal så være et stykke pendelledning far lampen og over til lofts udtaget. Den har sikkert blå og brun ledning, det skal du ikke lade dig forvirre af. Blå til blå og Brun til sort. Så monterer du blå i en af mufferne på den gennemsigtige ledning, og brun i den anden muffe i lampen. Husk at få alt afisoleret kobber ind i muffer.

Inden du gør det sidste kan det være praktisk at slå en knude omkring krogen med ledningen, Så kan den strammes lidt op, efter at du har fået låg på lofts udtaget. ( andre ville måske foretrække en kabelstrips til at aflaste) Muffer og rest af ledning gemmer du i baldakin, skubber den op og spænder den lilel skrue ind på ophængs røret.

held og lykke med ophængning, ellers kom tilbage hvis der er yderligere spørgsmål.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis