Trådløs Wavin termostat mister forbindelse

Hej LDS

Jeg blev husejer I foråret, så jeg tænker det er på tide at komme på forummet ;) Jeg har de sidste måneder haft gang i et renoveringsprojekt, med sløjfning af et kalorifære varmeanlæg og uisoleret krybekælder til fordel for støbt terrændæk med isolering og gulvvarme. Alt er gået mere eller mindre efter planen, men jeg døjer lidt med at vores styreenhed og rumføler mister forbindelsen. 

Det er en model ACH 9000 som med jævne mellemrum begynder at bippe fordi den mister signal til den fjerneste rumføler som er ca 15m væk. Når jeg tjekker signalstyrken ligger den på 8-30 så det er ikke meget, men burde den ikke kunne nå? Er der nogen af jer, som har gode ideer eller forslag til, hvad jeg skal gøre?

Venlig hilsen

ristoffer 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En jablotron antenne an-868-2pin kunne være en mulighed


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Har du prøvet at skifte batteriet på føleren?

Jeg har selv haft lignende udfordring. Det er et trådløst signal der som alt andet trådløst rejser i en lige linje imellem sender og modtager - så det handler om at reducere forhindringerne undervejs og minimere støjkilder.

Kan det f.ex lade sig gøre at finde en placering til måleren så signalet kan vandre mere vinkelret imod de vægge der er imellem måler og modtagerbox således tykkelsen af de objekter er der er imellem dem bliver "tyndere" - et eksempel: hvis du kigger imod et punkt på den anden side af en væg hvor betragtningsvinklen ind imod væggen er 45 grader er væggen mere end dobbelt så tyk langs din betragtningslinje imod punktet som hvis betragtningsvinklen imod væggen var 90 grader.

Støjkilder som kan forårsage signaludfald kan f.ex være mikroovn eller en bluetooth højtaler - igen handler det om at få fjernet dem mest muligt fra den lige linje imellem sender og modtager.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej og undskyld jeg ikke har fået fulgt op tidligere, men jeg synes lige jeg vil give en opdatering på hvordan det er gået.

Efter jeg har lavet en ny netværkkonfiguration på vores internet (og skiftet til 5ghz) har der ikke været problemer med tabt signal. Så jeg tror det var vores wifi der forstyrrede. Om ikke andet er problemet løst. Men tak for de gode forslag, og jeg tror i øvrigt vi vil have en antenne på wavin enheden under alle omstændigheder  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis