Gulvvarme varmer ikke hjælp søges:(

Hjælp:( gulvvarme virker ikke . Har prøvet alt . Koblet alt fra og til flere gange . Kan få varme i rørene når alt er koblet fra , se billede men varmer ikke gulve op 

Når jeg tænder pumpen skifter temperatur til ind og udløb 20grader selvom termostat står på max ?

Kan ikke forstå hvorfor ? 

Hjælp:( gulvvarme virker ikke . Har prøvet alt .... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har du masseret stiften ? - du skal kunne trykke den lidt ned, og så skal den fjedre op igen, - den bør nok have en vandring på 3-5mm.

Du må IKKE trække i stiften, slå istedet med en lille hammer små forsigtige slag. 

Har haft en radiatorventil, hvor jeg måtte slå i ca 5 min inden den gik løs og poppede 3 mm op, - så var der også frit gennemløb af varme.

Det mystiske er at indløbs røret fra fyr til termostat var brand varmt inden jeg tændte pumpen. Nu er det koldt . Som om at pumpen giver besked til fyret at der ikke må komme varmt vand ind ? 

Der er med 99,999% garanti ingen kommunikation mellem pumpe og fyr.

Hvis forsyningsrøret fra fyret til shunten bliver kold, så er det forsyninger det er galt med. Har du prøvet at hæve pumpetrykket på cirkulationspumpen ved fyret?


Søren O
Annonce

Temp faldt til 21grader uden pumpe . 

Nu kører pumpen og temp er oppe på 26 grader . Det går den rigtige vej . Tusinde mange gange tak . Fantastisk hjælp . 

Håber det er løst nu , temp skal vel længere op ? 

Mon ikke temperaturen helt af sig selv kommer længere op, efterhånden som gulvtemperaturen hæves.


Søren O

Hvis du nu kan trykke stiften ned og den pænt fjedre op igen, - så må du hellere montere termostathovedet igen, så du kan regulere din fremløbstemperatur, - ellers risikere du det bliver for varmt for dine trægulve, hvis du har sådanne med gulvvarme.

Fremløbstemperaturen skal jo bare være så høj, at du kan holde varmen, - men hvis du har trægulve bør deres overfladetemperatur ikke komme 27 grader (mener jeg det er). Så en fremløbstemperatur mellem 30 og 38 grader er nok cirka passende.

tak Jeg skal nok holde løbende øje med den . Igen mange tak for hjælpen . havde Ikke klarer det uden din hjælp 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis