Gulvvarme varmer ikke hjælp søges:(

Hjælp:( gulvvarme virker ikke . Har prøvet alt . Koblet alt fra og til flere gange . Kan få varme i rørene når alt er koblet fra , se billede men varmer ikke gulve op 

Når jeg tænder pumpen skifter temperatur til ind og udløb 20grader selvom termostat står på max ?

Kan ikke forstå hvorfor ? 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad mener du med at temperaturen skifter 20o når du starter pumpen?

Når dit anlæg kører med tændt pumpe, hvad viser termometrene så?


Søren O

Tyder på din termostat har sat sig, så den ikke kan lukke nok nyt varmt vand ind i blandeshunten. Alternativt er der ikke nok flow på fremløbet hen til gulvvarmenshunten.

At temperaturene falder 20 grader vil i så tilfælde være naturligt nok, da der primært kun cirkuleres rundt med det vand, der er i gulvvarmekredsene, - der må dog være lidt flow af varmt vand ind shunten, da den kan stige til 40 grader, når pumpen slukkes.

Du skal så også være opmærksom på, at hvis det er gulve som har været uden varme i længere tid, så tager det lang tid at varme dem op igen 12-24 timer eller mere (formoder det er med varmeslanger i et betongulv).

Tak for svar , ja det er beton gulv . Efter ombygning har systemet stået stille i 6måneder . Der er dog monteret nye slanger i mellemtiden . Hvad gør jeg for at løse det ? 

Jeg kan ikke se termostaten på billedet, sidder den under/bag pumpen ?

Hvis det er en almindelig type, så tag termostathovedet af og masser stiften, ligesom man gør ved radiatortermostater, som har sat sig.

Annonce

Den sidder ved siden af som her på billedet . 

Yes, af med den!!  - Men med forsigtighed, så du ikke knække det tynde metalrør hen til føleren. 

Hvor er føleren monteret (den anden ende af det tynde metalrør) ? - formoder den sidder ind i enden af øverste fordelerrør ?

Forsøger men den vil ikke af 😫 . Kan ikke finde nogen lås på den termostat , tør ikke bruge kræfter så den knækker 

Er der ikke en blank omløber lige under plastikhatten, - på mine sidder der en sådan som man løsner med fingrene.

Tak det er gjort . Har tændt for pumpen og alt er iskoldt og temp er allerede faldet 10 grader  

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis