Merpris for parterre?????

Hej

Vi går med byggetanker og har købt en grund. Grunden er lidt niveaudelt og et evt hus skal derfor være parterre.

Jeg undrer mig dog ekstremt meget over de priser jeg får oplyst. Vi regner med at skulle have omkring 180 m2 hus og 60 m2 garage. Et "alm." 1-plans hus med de tilvalg der nu engang er, kan fås for ca. 3.000.000 (uden at jeg rører en finger selv). De priser vi imidlertid har fået på et parterre hus af samme størrelse med samme materialer ligger på over 4.000.000. Og det er IKKE fordi vi har valgt nogle dyre løsninger eller ekstravagante materialer.

Jeg er godt klar over at det er ekstra udgifter forbundet med parterre (ingeniør-beregninger, ekstra kraftigt fundament i forhold til jordtryk, omfangsdræn, stillads mm*) men jeg syntes fandme det lyder sindsygt at det skal koste over en million mere.... Er det mig der overser noget eller er det blot fordi byggefirmaerne ikke gider et "besværligt" projekt i disse tider og derfor strammer den økonomiske skrue?

mvh Henrik

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et 1-plans hus på en skrå grund giver ikke meget mening. Det ville være meget smartere at lægge en kælder ind i skråningen og huset ovenpå. Mon ikke det er det du har fået tilbud på?

Det giver også et meget bedre og nyttigere hus.


Vores søn og svigerdatter byggede 250 m2 hus etplans på en 5000 m2 grund i 2008. Den er meget skrå. Der blev tilkørt så meget sand til sandpude at der er en 4,5 m høj skråning efter terrassen. Så det kan lade sig gøre. Det er stor parceller som har landzone status. 

Men undersøg lige dispensations mulighed, for der er mange lokalplaner der maks. giver lov til 75 cm terræn regulering. Det var også tilfældet her, men en byggesagkyndig fra kommunens tekniske var ude at kigge, og han mente ikke at det kunne laves anderledes. Han lagde vægt på at man skulle terræn regulere så det var muligt at holde sit regnvand inde på egen grund, så det ikke strømmede gennem hæk til nabo. For det var roden til nabostridigheder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er i sikre på at i har læst hvad jeg spørger om? Jeres svar giver ikke rigtig mening 😊

For mig giver det mening. Er tilbuddet ikke specificeret, så du kan se hvor udgifterne er uforholdsmæssigt store? Hvis det er hos et typehusfirma, er et hus med forskudte plan ikke skuffeprojekter og dermed ikke rutine. I disse sager tager de voldsomt ekstra grundet mertid og diverse usikkerheder.

Men ENIG... det er for dyrt!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis