Hænge kabelkanal i loftet

Jeg står og skal sætte en kabelkanal op i loftet, men hvordan sikrer jeg mig at den ikke bliver hængt skævt op? 

Det var relativt simpelt at sætte det op på væggen, da jeg jo blot kunne lave et par målinger med vaterpas for at sikre mig at det hang lige. Men jeg kan ikke lige finde den smarteste måde at få det sat op på i loftet. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det letteste vil være at have laserudstyr til rådighed.


Søren O
Søren O skrev den 02-12-2018 10:27:21

Det letteste vil være at have laserudstyr til rådighed.

 Det var da en god idé! 

Der skal sættes kabelkanaler op i et par rum, så det vil være en god investering. 

Jeg går ud fra, at du mener en laserafstandsmåler også sikrer jeg mig vel bare at afstanden er lige stor fra den parallelle væg over hele kabelkanalen? 

Du kan også bruge noget så lavteknologisk som en kridtsnor. Med den afsætter du en streg, som du kan se gennem hullerne i kanalen eller brug en linje, som viser kanten af kanalen. Hvis du sætter kanalen tæt på stregen, er den ikke synlig, selvfølgelig under forudsætning at stregen er tæt på loftets farve.


fase

Jeg tænkte nu på en "krydslinjelaser" hvor der er en lodret og en vandret laserlinje du kan måle ud fra. Med en lille afstandsklods kan du så bare hænge op.


Søren O

Du kan også bare måle med en tommestok. 

Mål nogle punkter fra vægge ud til placeringen. Tommestoken skal selvfølgelig være vinkelret på væggen. Kanalen er jo lige, så nogle få punkter bør være nok til at montere den lige på loftet. 

Om du bruger laser eller kridt snor, skal du alligevel måle ud fra den væg som kanalen skal være parallel med.


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis