Badventilator eller kanal ventilator

Da jeg i forbindelse med udbygning af badeværelse skal have noget badventilation overvejer jeg forskellige løsninger. Badeværelset bliver 7kvm og med glasdør ind til brusekabinen men med luft oven over

1: almindelig badvetilator, har kigget på en thermex silent 100 CHRZ med styring og skjold (da jeg syntes den er pæn og skulle yde fornuftigt)

2: en kanalventilator som jeg kun har plads til i selve brusekabinen da der er nedsænket loft, hvilket der ikke er i resten af badeværelset. Denne løsning ser ud til at blive tre gange dyrere

Jeg har talt med både elektrikkere og ventilationsmand og får svar i både øst og vest. Nogen siger at en baventilator ikke er så god pga larm og fungere dårligt hvis vinden blæser ind på den. Andre siger at en kanal ventilator er totalt overkill og vil være alt for kraftig. Jeg kan selvfølig bruge en regulator men så forsvinder pointen også lidt..


Håber der sidder nogen med noget erfaring derude som kan pege mig i rigtig retning


På forhånd tak


Det bedre at have lort på styret end lort på sadlen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en thermex silent 100 CHZ (den uden skjold), og den fungerer fint.


fase

Hvis du vælger badventilatoren, ville jeg laden den starte når du tænder lyset, og slukke når fugtigheden er nede... 

Hvis den kun er fugtstyret, risikere du at der går meget langt tid før den starter, da  de ikke altid registrerer fugten hvis det fx. trækker lidt ind udefra. 

Jeg har en loftmonteret ventilator, som aldrig starter hvis vinden kommer fra en bestemt retning. Derfor har jeg lavet så den starter samme med lyset.  


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis