Diamantskæreskiver slides op på ingen tid ?

Er der nogen der har lidt mere erfaring med dette end mig :)?

 Er igang med at rille i betongulv men synes godt nok at skiverne til min store 230mm vinkelsliber er ringe ?!
 Jeg har en rilleskære med 2 skæreskiver i, de kostede vidst 240 kr for 2 stk. (så ikke fordi de er mega dyre/ dyr kvalitet?) dem har jeg så slidt helt op (se billede) - Man kan ligefrem se at "diamant" stykket er væk, altså slidt væk af skæring. Er ovenud tilfreds med det arbejde de har gjort før de blev slidt op, vi snakker om MANGE riller både i vægge og gulv, mursten og beton osv.

 Så har jeg en Makita 230mm vinkelsliber og indtil videre 1 makita skive og 1 Mitsutomo skive fra harald nyborg til 200 kr stykket. Begge 2 åbenbart slidt op på rekordtid ? Jeg har langt fra skåret dybt i alle rillerne endnu og skiverne laver bare et smeltebad i rillen i stedet for at skære - Det skal siges at de første meter gled som kniv igennem varmt smør!

 Er det bare skiverne der er så ringe at de faktisk er ubrugelige eller er det normalt for den størrelse, dybde, eller hvad der nu gør det ?
 En anden ting, skulle de ikke også kunne slides helt ned som dem til min rilleskære ?
 Den skive jeg købte idag kørte jeg måske 16-20 meter med i betonen før den gav op og man kan jo ikke engang se der er taget af diamantstykket!
 Derimod gider jeg jo heller ikke ud og give 900 kr for 1 skive hvis det er lidt samme problem eller den kun holder 1,5 gang så lang tid eller lign. så kan jeg jo lige så godt købe en 4-5 skiver til 150-200 kr og så bare smide dem ud i flæng :)

 Hvad siger panelet ? :)

På forhånd tak.

Billede af rillerne (skåret 4,5 cm dyb med rilleskære og skæres de sidste 2,5 cm med 230mm vinkelsliberen)


Billede af rilleskære skiverne - Slidt vs. nye

Makita skiven som er ubrugelig som den er der:

Er der nogen der har lidt mere erfaring med dette... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Occidio skrev den 03-12-2018 10:19:19


 Det er lige præcis den der mitsutomo jeg har billeder af i topic, den er slidt op efter få meter i betongulv.


Det kan jeg så godt forstå for det er den ikke beregnet til - du skulle have købt uni-skiven hvor den har riller til afkast, ligesom en alm savklinge.

Glæden ved at arbejde med uni-skiven bliver så også det større ved at de jævnligt er på tilbud til ca. 100.-/skive (det kommer Bosch-skiven aldrig!) - er Bosch-skiven bedre end 14 af de billige? - tvivlsomt.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har lige købt 2 stk bosch  Ø 300 mm multiklinger på ebay, fra England, de kostede 454 dkr incl porto, så der kan være en del at spare. (var fra en Engelsk butik, ikke privat)

Det tog knap en uges tid inden de ankom...

De har også ø 230 mm skiver LINK  


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for hjælpen alle sammen. Købte sådan en Bosch klinge i XL-byg til 200 kr. Den laver stadigvæk lidt smeltebad når det er et sted med hård beton, men lidt vand fra have slangen og lidt tålmodighed så skære den lige igennem, det går fremad nu og klingen er langt fra slidt ned endnu :-)

Bosch klingerne i ø 230mm, er nu på tilbud i xl proff avisen til 100 kr + moms

https://katalog.xl-byg.dk/xlbyg/proffcenter/tilbudsaviser/#/


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis