Loftr revner!!!

Følg tråden
Henrik72p
Henrik72p
Postnr: 6800
Henrik72p Henrik72p

Hej

Mine staldlofter revner og selve loftet bliver skubbet ud af de I-profiler som de ligger i. På det første billede kan man se hvordan loftet bliver presset fra begge sider og derfor revner. Billede 2 ser man hvordan loftet bliver skubbet ud af I-profilet.

Nogen bud på årsagen til dette?

Vh Henrik

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700
christiannielsen christiannielsen

Noget rykker sig. Det kan være den/de stolper som understøtter I-jernene. Du må prøve at måle højderne rundt omkring og vurdere hvad den normale højde burde være. Og så afgrænse mulighederne og blive klog på det.

Henover hvor lang tid er skaden sket?

Fiahgt
Fiahgt
Postnr: 9240
Fiahgt Fiahgt

Det er sikkert generel rust på alle de bjælker som går at det ene fag rejser sig. Så tjek lige afstanden er ens mellem dem alle. 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Henrik72p
Henrik72p
Henrik72p Henrik72p Trådstarter

Hej

Tak for svar. Gulvet ovenpå buer kraftigt op af ovenpå. Men jeg fandt denne samling af understøtningen som jeg vil prøve at samle igen. Har en mistanke om at det kunne stamme derfra. 

Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup

Det du viser er en såkaldt  "Fransk Lås" som ikke kan skride fra hinanden, da den skal være låst med et par gennemgående kiler.

Jeg ville ikke lade mine børn opholde sig i bygningen, inden den er blevet gennemgået af en kyndig person som f.eks. en bygningsingeniør.

Jeg mener det faktisk alvorligt!!!

Christian M
Christian M
Postnr: 6700
Christian M Christian M

Hva er det hele endt med?

Mvh. Christian M

Henrik72p
Henrik72p
Henrik72p Henrik72p Trådstarter

Der er ikke sket det heltstore. Men prøver idag at på skrue noget fladjern, i håb om at kan holde bjælkerne på plads.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Støttemur revner
    Lav-Hus
  2. Terrassevæg revner
    Lav-Hus
  3. revner i gasbeton / indemur
    Lav-Hus
  4. Revner i væg
    Lav-Hus
  5. Revner langs dør