Til PeMa
Forklar mig lige på hvilken måde du ser sammenhæng mellem benzalkonium klorid og DDT og de andre stoffer du nævner. Mig bekendt er der i til dato intet der tyder på at benzalkonium klorid på nogen måde besidder egenskaber i miljømæssig sammenhænd, der bare minder om DDTs.
Med mindre du har nogle gode argumenter så kan jeg ikke opfatte det du skriver som andet end, at du ønsker at dæmonisere mit indlæg på usaglig vis.
Jeg kan kun gentage at jeg er yderst påvirkelig af gode argumenter, også i miljøspørgsmål. Jeg kræver blot, at de ting man fremfører kan begrundes. Det har du ikke gjort endnu.
Jeg ved ikke om det er mig du henviser til,når du fremfører, at mange mennesker bliver fornærmet over at et stofs miljøfarlighed påpeges, og så partout skal bruge det. I så tilfælde har du helt misforstået mit indlæg.
Så vidt jeg læste dit indlæg, så kunne du jo netop ikke give spørgeren noget alternativ til benzalkonium klorid.
Og så lige til sidst: jeg tror, at miljøet på lang sigt har bedst af, at man undlader "ulven kommer" taktik og istedet argumenterer sagligt for, hvorfor f.eks dette eller hint stof ikke bør bruges. Det andet er der ikke ret mange, der gider høre på i længden.
mvh Anders