sømme gipsplader?

Er der nogen som kan dele lidt erfaringer med at sømme gips plader, jeg er i gang med et værksteds projekt 120 kvm, og da jeg alligevel har købt en sømpistol til montering af fibercement planker, har jeg set at der også laves søm til montering af gips plader.

https://www.tjep.dk/fasteners/835145

Tænkte det kunne være en hurtig og effiktiv måde at sætte det op på, gipsen bliver monteret uden på et lag OSB plader.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kan indstille pistolen så den skyde sømmet lige nøjagtigt så langt ind at du efterfølgende kan spartle, men at du ikke bryder papiret på gipspladen (for bryder du papiret så holder det ikke), så kan jeg ikke se at du ikke skulle kunne sømme dem op.

Når det så er sagt, så holder et søm jo knapt så godt som en skrue, så du skal nok have dobbelt så mange søm som skruer pr. plade.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvis det er fordi at det skal gå hurtigt med montering så køb en gipsskruemaskine, den er meget effektiv


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Man kan også lime gipsplader op. Og måske fiksere dem med et par søm eller skruer i mens limen tørrer.

Jeg har dog ikke selv erfaring med dette. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også