Garmin Drive 51 gps

Hej.

Det er nok ikke det rigtige sted jeg lægger det her op, men synes ikke lige det hører under biler. Problemet er, at jeg har købt en gps kortplotter til bilen, nu har jeg opdateret den via min pc, derefter ud og montere den i bilen. Og her kommer det mærkelige, for når jeg slutter usb kablet til gps og til usbstikket i bilen, som strømforsyning, så går gps´en i opdateringsmode og jeg kan ikke komme videre med end, skærmen er fastlåst. Hvis jeg så slutter den til den medfølgende oplader som skal sidde i cigarstikket, så virker den udmærket! Kan det være rigtig at man ikke kan bruge bilens usbstik som strømforsyning?

Det skal lige siges at jeg har en tussegammel TOMTOM gps, som altid har fungeret fint med strømforsyning fra usbstikket.

Grunden til spørgsmålet er, at cigarstikket sidder imellem sæderne og så skal jeg have ledningen liggende hen over konsol og gearstang, hvor usbstikket sidder i handskerummet, jeg vil meget gerne undgå den lange ledning.

Håber på svar, Mvh Finn



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Noget tyder på at strømforsyningen i bilens usb-stik ikke er god nok - f.eks. forkert spænding, hvor din gamle gps ikke er så følsom.


Søren O

lige for at gøre emnet færdig, så har jeg kontaktet Garmin og de sagde, at det var helt rigtigt, at sådan har alle Garmin gps´ere det. Så jeg har i dag byttet den til en TomTom, som godt kan køre på bilens usbstik.

Idet jeg takker for indlæggene, slutter jeg hermed tråden.

Mvh Finn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis