Nej det er ikke fordeler rør der er dyr, og dog alligevel når man hele tiden skal gange med 15 stk. Jeg har lige skimmet Wavin hos billig vvs.
styringen, ca. 1700 kr.
15 x aktuator,/ 200,00
samt 10-12 x trådløs termostater. / 600,00
Du kan nok købe dele til det for ca. 14 -15000,00
+ arbejdsløn og lidt ekstra materialer. Især hvis alle rør skal forlænges.
Fordeler rør er så både frem og retur. Jeg har ikke lige undersøgt om de kan købes seperat.
Men en ny fordeler rør er typisk kortere, og de nuværende ventiler skal væk, så slanger kommer direkte op i fordeler rør. Det betyder lidt ombygning af anlæget. Så må man håbe at rørene ikke er støbt alt for godt ind i gulv på den sokkel de sidder i.