Mærkelig strøminstallation af montør

Hejsa. 

Min kæreste og jeg har fået ny tørretumbler - købt gennem Skousen. Vi besluttede os for at få den installeret, da strømmen skulle i en fast installation i væggen på vores badeværelse, hvor vi også har vores vaskemaskine tilsluttet. 

Da montørerne kom, var ledningen fra tørretumbleren dog ikke lang nok - men den fiksede de, fik jeg fortalt. 

Nu kan jeg så se, at de har koblet schuko-stikket fra tørretumbleren i en almindelig stikdåse uden jord, smidt den bag tørretumbleren og derefter monteret stikket fra forlængerledningen i vægboksen. 

Den går vel ikke, gør det? Både at tørretumbleren er monteret uden jord (skal den ikke det?), men også at have en almindelig stikdåse til at ligge og flyde ude på badeværelset? Der er plads til fem stik i stikdåsen og kun ét bliver brugt. 

Hejsa.  Min kæreste og jeg har fået ny... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det tar 10 min at gå bag ind i maskinen og udskifte med ny ledning. Det koster mindre end det 5-stiks forlængerled.

Skal vi være rigtig nasty, mener jeg det er ulovligt i DK at levere maskiner med Schuko stik.

Det er desværre ikke ulovligt at levere med Schuko stik, men det er dit eget ansvar at sørge for korrekt jording. Det er desværre kun ganske få ting der leveres med dansk jordstik.

Søren O

For en del år siden kom alle køleskabe f.eks.  med dansk stik på. Men det er udfaset så i stedet står der i de generelle installations vejledning at det skal installeres efter det pågældende lands regulativer.

Det mindste de bør gøre er at du får de 800,00 kr tilbage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Greelin har fået shoco stikkontakt som passer til underlag og dåser. 

elbasse

"Onkel Harald" har en adaptor som fører fra shuko til dansk stik med jord - ikke særlig dyr !

polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

ja de har, men man skal lige beregne plads ud fra stikkontakten ca 2cm mere. som jo hurtig bliver meget med tran plads, men fin ide.

elbasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis