Nedlægning af rumtermostater

Følg tråden
Ahrensbach
Ahrensbach
Ahrensbach Ahrensbach

Hej forum,

jeg har for nyligt købt et 147 m2 hus fra 1969.

Huset har installeret et ESWA loftsvarmeanlæg, men de tidligere ejere har aldrig brugt det, der er kommet solceller på taget, efterisolering og huset har en årlig varmeudgift på 8.000 kr. Jeg regner derfor med at jeg heller aldrig kommer til at bruge det. Sikringsgruppen er slukket i elskabet og sikringerne er fjernet.

Sagen er at der hænger gamle rumtermostater i hele huset i gammelt plastik, så jeg vil meget gerne have dem fjernet.

Er der nogen der ved om jeg må fjerne termostaterne, smide en samlemuffe på kablerne og forsegle dem i væggen?.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det med samlemuffer gemt i væggen må du ikke, og det dur heller ikke. Det skal fjernes helt. 

For lige at slå det fast så er det elektriker arbejde.

Han vil afbryde sikringsgruppen, og tage alle ledninger fra i gruppeafbryder og klippe kabler over. Så kan du trække kabler / ledninger ud eller klippe dem og spartle efter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Ahrensbach
Ahrensbach
Ahrensbach Ahrensbach Trådstarter

Tak for svar Erik,

det lyder som en støre omgang, så det er nok noget vil skal have sparet op til. 

Vi må bare udholde synet af de gamle termostater lidt endnu   

Køkkenet og gulvet har førsteprioritet lige her i starten.

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Arhhh større omg er det nu heller ikke en elektriker burde kunne rydde det hus for de gamle kabler og termostater i løbet af 2-3 timer MAX.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Jeg giver mfrost ganske ret. Det kan ikke tage lang tid at afbryde ordentlig ved sikringstavlen. Det er mest det at få styr på at det afbrudt det hele. 

Så kan du selv pille dem ned og gøre det nødvendige. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.