Køkken på gulv

Hej.

Vi skal til at renovere hus, og skal derved have nyt køkken.

Har læst mange steder man ikke må stille sit køkken på det flydende gulv - men der mange delte meninger..

Skal jeg så til at skære ud i det eksisterende gulv for at kunne montere mit køkken? Eller kan man godt stille det oven på?


Mvh

Michael

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nix nej no go! 


 

Du skal ikke stille noget tungt(køkkenskabe, komfur, opvaskemaskine amerikanerkøleskab mm ) på et flydende gulv.
Et flydende gulv arbejder op til 10mm +- (måske mere, alt afhængigt af fabrikat) alt efter om det er varmt, koldt eller hvor stor luftfugtighed der er i rummet.
Hvis du så begrænser gulvets muligheder for at bevæge sig, ud mod den luft der skal være hele vejen rundt langs væggene, ja så vil gulvet kun kunne bevæge sig en vej... nemlig opad, for det VIL helt sikkert bevæge sig  
Med andre ord: Dit gulv vil rejse sig i større eller mindre buler, de steder hvor der ikke står noget tungt.

Og så lige: Velkommen til   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg vil sige at det kommer an på gulvets størrelse. Samt om gulvet bliver klemt på flere sider, eller om der er mulighed for ekspansion på hver side af fødderne. Endeligt kan man hænge underskabe op så de hviler på en tværgående bjælke el. lign.


Elektronikteknikeren

Så hvis man hænger skabene på væggen og de kun hviler på er sokkelben i forkanten, så kan det lade sig gøre. 


Jeg tænker det vel det samme som hvis der står et vintreneskab eller andet 

Annonce

Nu er er jo lidt forskel på at have et skab stående og så fylde hele den ene væg med et stort skab, som det jo reelt er når du bygger et køkken.

Men læs hvad fabrikanten af gulvet skriver... Spørg hvor mange kilo hans gulv kan belastes med pr, kvadrat meter, eller om det kan bære et køkken eller opvaskemaskine.
Husk på at fordi et skab står på 4 ben bliver det jo ikke lettere, og du fylder jo også vægt i skabet... hvad vejer en stor stak tallerkner   
Og det er skisme surt at pille et helt nyt køkken ned efter 3 måneder, fordi man havde en ide om at "det går nok"...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Okay tak  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis