Max isolerende underlag til laminat gulv

Hej Alle.

Jeg skal til at ligge et pergo liminat gulv inden længe, jeg har snakket med folk der enten sælger eller lægger gulv og det lader til at der er forskellige meninger, om hvad der bedst at ligge under, når man ønske mest muligt isolering, uden at skulle bryde hele gulvet op.

Jeg er derfor nysgerrig på hvad i har erfaringer her?

Huset er et typisk 70'er hus.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du vil lægge på beton, er eneste “isolering” de dæmperplader man lægger under pergoen. Du har med andre ord ingen muligheder.


 

uldal skrev den 26-11-2018 14:11:26

Hvis du vil lægge på beton, er eneste “isolering” de dæmperplader man lægger under pergoen. Du har med andre ord ingen muligheder.

 Det jeg har fået at vide er man kan kan få forskellige underlag der isolere en smule. 7 mm termoplade, noget på ruller, filt osv. Det er naturligvis ikke at sammenligne med 300 mm isolering, det er jeg godt klar over, men det er stadig bedre end at blot ligge fugtspærre og så gulv.  

Du er nødt til at spørge Pergo, da du risikerer at miste din garanti, hvis du anvender et underlag, som de ikke kan stå inde for.

Eksempeltvist kan dine samlinger briste, hvis du anvender for blødt et underlag.

Selv er jeg tilhænger af 3 eller 4 mm korkunderlag.

.... men dørtrin osv skal kunne tage højden


 

Pergo er koldt, hårdt og støjende at gå på, jeg kan “varmt” anbefale Wicanders gulve med indbygget 2 lag krok.

De er behagelige at gå på, varmt og støjdæmpende, jeg har fået dette gulv lagt i mit køkken og skal nu igang med resten at huset.


Annonce

I praksis skal du op på mindst 100 mm isolering hvis du skal kunne mærke en forskel, så der er lufe meget hvad du vækger aht. isolering. Derudover vil der være træk i et 1970 hus.

Det er nok mere vigtig at nivveauet er rigtig.

Jeg ville brydde gulvet op og ligge gulvvarme, selvom det ender med at koste det dobbelte.

Thomas_Mygind skrev den 26-11-2018 21:13:38

I praksis skal du op på mindst 100 mm isolering hvis du skal kunne mærke en forskel, så der er lufe meget hvad du vækger aht. isolering. Derudover vil der være træk i et 1970 hus.

Det er nok mere vigtig at nivveauet er rigtig.

Jeg ville brydde gulvet op og ligge gulvvarme, selvom det ender med at koste det dobbelte.

 Er ikke i tvivl om det er langt den bedste løsning at bryde gulvet op, få isoleret og lagt gulvvarme. Men må nok være ærlig over for mig selv og indse det er en opgave jeg på ingen måde evner eller magter.

Derfor jeg prøver at gøre det bedst muligt ud fra den situation vi står. 

Jeg har lige læst lidt om Isolering af husets sokkel, måske det ville være en mulighed.

uldal skrev den 26-11-2018 16:57:23

.... men dørtrin osv skal kunne tage højden

 Jeg har egentlig planer om at fjerne bundstykkerne og sætte et tætningsliste under døren, synes det er pænere. Skal også have skiftet døre og karme, så det laver jeg ud fra den højde der kommet til at blive, hvis jeg ombedstemmer mig, så kan jeg tage 21 bundstykker i stedet for de 40 mm som der er der i dag, måske save dørene til, tænker det skal jeg nok få til at gå op.

gah skrev den 26-11-2018 20:52:43

Pergo er koldt, hårdt og støjende at gå på, jeg kan “varmt” anbefale Wicanders gulve med indbygget 2 lag krok.

De er behagelige at gå på, varmt og støjdæmpende, jeg har fået dette gulv lagt i mit køkken og skal nu igang med resten at huset.


 Er det ikke dem som hedder akustikgulve? Har også fået det anbefalet et andet sted fra, vil lige prøve at kigge nærmere på det. Har heldigvis 14 dage til at fortyde mit køb af pergo, hvis det er helt hen i hegnet.

 

“Er det ikke dem som hedder ..”

Det er der nogle som kalder dem.

Jeg vil næsten sige at du kan glemme alt om gulvvarme, et sådant gulv med indbygget 2 lag kork er lunt og lækkert at gå på.

Se evt. dette link.

https://www.timberman.dk/produkter/wicanders-korkgulve/



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis