Støvsuger til betonslibning, Nilfisk multi II?

Hej endnu en gang.

Jeg er første gang renoverer og har nu lagt gulvvarme, flydespartel, og nyt gulv i den halvdel ad huset. Skal nu i gang med den anden halvdel!

Dvs 80kvm mere, hvor der skal bankes klinker og gulv op, og efterfølgende slibes beton dæk. Ved den første halvdel lejede jeg en betonsliber og industristøvsuger, da jeg hurtigt fik brændt min miele af..

Jeg har dog fundet ud af hvor meget en støvsuger skal bruges under sådan en renovering, så det dur ikke st leje for hver gang jeg skal bore et stort hul.. købe!

Ønsker ikke at bruge for mange penge og har derfor fundet en Nilfisk multi II 50, som umiddelbart ser god ud til prisen på 1300kr. Men ved i om den kan klare 60kvm betonfræsning-/slibning??

Andre bud? Tak!!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg ikke lige slået den der Nilfisk op, men kig efter en industristøvsuger med stikkontakt, og styring, så den kun tænder når du tænder værktøjet. Udover det, så få en med poser, og med udskiftelige filtre, og køb et par ekstra filtre. Jo mere du kan sætte mellem betonen, og sugemotoren, jo længere holder maskinen. Måske gerne en med et HEPA filter. Biltema har en 30 liters støvsuger som skulle være ganske glimrende.

En god støvsuger er uundværlig til et ombygningsprojekt og den du har kig på ser fin ud til det meste men nu kan en betonsliber jo være mange ting men jeg har for nyligt lejet en 80 kilos sag hvor jeg tilsluttede min Alto støvsuger, meget lig den du har set på, og den kunne slet ikke følge med. Til sådan et projekt skal man have en virkelig kraftig støvsuger, evt. med to motorer og der kan det nok bedst betale sig at leje, evt. sammen med betonsliberen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for svarene.

Jeg satser på nilfisken.

Betonsliberen er bare en stor vinkelsliber med udtag til støvsuger

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også