Kan denne fatning skaffes et sted?

Jeg kan ikke længere monterer en pære i denne fatning:


Er det muligt at købe den et sted?


Jeg var en tur i Silvan og fik afvide at jeg kunne bruge den her: 

https://www.silvan.dk/e-line-fatning-blisterpakning-hvid-e27?id=2680-5251380


men den kan jeg ikke bruge - det er slet ikke den samme - so much for ekspertise i Silvan :-(



9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er årsagen til, at du ikke kan montere den fatning fra Silvan?

det er ikke sikkert, at du kan købe en fatning, hvor det du skal skrue pæren fast i, med udvendigt gevind. Du kan blive nødt til at købe hele armaturet og enten kun bruge ringen og smide resten væk eller skifte hele armaturet. Jeg ville skifte armaturet.


fase

Jeg har vist nok et par sæt liggende i kælderen. Kigger lige.


Søren O

Helt fint hvis jeg kan købe et "sæt" behøver ikke kun være den del der. Men jeg har bare ikke kunne finde nogle "sæt" som indeholder den inderste del hvor man skruer pæren i.


@efry: Jeg kan ikke monterer den fra Silvan i soklen fordi den ikke passer - gevindet passer ikke - ved ikke hvordan jeg kan præcisere det anderledes.

Ved så gammel en lampe er der jo også lagt op til at man muligvis selv skal fabrikere noget. F.eks. hvis du skruer alt der har med den gamle fatning at gøre ud af den sorte ankerplade, kunne det tænkes at den nye fatning kunne stikkes igennem her i stedet. Muligvis skal der bores et større hul, eller det eksisterende skal bores lidt mindre 🤣

Det er jo ikke LEGO...


Elektronikteknikeren

Det er et armatur i den meget billige ende af skalaen , det kan ikke betale sig at reperere det , køb et nyt , de findes både som skrå og lige , typisk køkkenarmatur i 60erne med en hvid glaskuppel .


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Jeg har for et års tid siden skiftet fatning i en lampe, der i meget høj grad ligner din, incl. den forvitrede del af fatningen. Fatningen var monteret med et gevindrør, der var fastgjort med en møtrik. Denne del kunne umiddelbart genanvendes i den nye fatning.

Du kan næppe købe reservedele til en så gammel fatning.

Følg Fabrins link og køb en ny til under 100 kr. Har du flere så udskift dem alle. Fatning forvitres ved store pærer ( varme ) . Med LED kan de bedre holde .


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis