Vindeltrappen

Hej

Da jeg døjer med at alt varme forsvinder opad ønsker jeg at lukke min indvendig vindeltrappe som går fra stuen til 1 etage. 

Derfor kunne jeg godt tænke mig at modtage gode råd og vejledning til dette projekt.

vh 


Sead
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nærmere bestemt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mulige løsningsforslag afhænger temmelig meget af den eventuelle trafik på trappen, så den bliver du nok nødt til at beskrive lidt nærmere.

Bliver trappen brugt af børn og unge mennesker, som suser op og ned flere gange i timen ? - eller bliver den kun brugt 2 gange i året, når den store kasse med julepynt skal henholdsvis bæres ned og op ?

Den bliver brugt kun når børnene skal på første sal....hvad ha i af forslag til projektet..


Sead

Det enkleste ville være at lukke trappen inde bag 2 nye skillevægge, enten i stue- eller loftetage. Og naturligvis med en dør.


Søren O

Skulle skillevæggen udføres af gips eller?

Har prøvet at søge på nettet vedr nogen billeder men uden held... kunne godt tænke mig noget visionelt så jeg kan forholde mig til hvor det kunne se ud. Vh


Sead
Annonce

Enig med Søren O, - og hvis det skal have den største virkning mod at varmen forsvinder til 1.sal, så skal de nye skillevægge være i stuen.

Sidegevinst bliver en bedre lydisolering mellem stuen og aktiviteter på 1.sal.

Ulempe : det vil næppe blive en gevinst for stuens samlede udtryk.

Ok..hvordan udfører man opgaven..


Sead

Først beslutter du/I om der skal være mulighed, for at komme tilbage til det nuværende, - det kunne nok have en vis betydning i forbindelse med et evt salg på et senere tidspunkt.

Personligt så ville jeg kun give mig i kast med det, hvis min primære grund var støjisolering mellem de 2 etager. 

Selvfølgelig forsvinder der varme til 1.sal, men der skal der vel også bruges varme, så helt spildt er det jo ikke. Til gengæld synes jeg det vil være særdeles ødelæggende for stuen, at smække en kasse op i det hjørne, - der er jo også et vist lysindfald ned gennem trappeåbningen. 

Men hvis det udføres i en glasløsning, så tror jeg faktisk det kunne blive ret fint, - men kan næppe betales tilbage gennem sparet varme ;-)

Pil trappen ned ig få en ligeløbstrappe med repos før de tre nederste trin. Nu kan der bygges skillevæg op med en dør. Denne trappe udmærker sig ved, at man kan udnytte det trekantede hul under trappen til hylder, reoler og skuffer. Det fjerner “kasseindtrykket”.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis