Ståltag 5 grader

Hej LDS'ere

Jeg håber vi har en prof tagmand der kan svare mig på dette.

Vi vil gerne ha' ståltag med 5 graders hældning på vores nye hus. Taget er godkendt til 5 grader, men jeg kan ikke finde et undertag der er godkendt til 5 grader. Umiddelbart er den eneste godkendte løsning jeg kan finde at vi laver et fast undertag med tagpap på xfiner. Men så synes jeg ikke det giver så meget mening da undertaget så stort set kunne være færdigt tag i sig selv (med et ekstra lag tagpap). På den måde bliver ståltaget bare et ekstra lag i konstruktionen der kun er der for syns skyld. 

Er der en anden måde jeg kan lave det på? Ståltaget er jo tæt i sig selv, da det ligges med dobbelt overlæg i sidesamlingerne og i tagets fulde længe. Dertil kan vi tætne samlingerne i overlæg yderligere med tætning. Derfor er det eneste vand der kan komme ind under pladerne kondens fra taget. Taget er isoleret med 550mm og med dampspærre, så der kommer ikke varme og fugt indefra huset. 

Håber nogle har en løsning, ellers må jeg lave det i tagpap - men da facaden til dels er i stål ville det se bedst ud hvis taget også er... ;)


eliteMario
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du et billede af huset, så er det nemmere at rådgive.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis