Er det en bærende eller stabiliserende væg

Nå, så gik den ikke længere jeg har brugt det her forum i lang tid, dog uden bruger og nydt godt af alle jeres råd og vejledning.

og i har besvaret alle mine mærkelige spørgsmål og give mig gode ideer.


MEN nu rammer jeg et hvor jeg melder pas, som jo så er om den væg jeg har i stueplan, med rød markering er den stabiliserende, eller er det muligt for mig at rive den ned så jeg kan bygge stuen større?


jeg har smide de grønne linjer på for at give en ide om hvor huset reelt går til da skunkene ikke er på tegningen.

og skal lige nævnes at huset er bygget som et T

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at fjerne væggen, hvis ikke den er gennemgående til 1. sal. 

Er skillevæggen gennemgående til 1. sal, må du have en bjælke under til understøtning.


Søren O

Hvad er etageadskillelsen lavet af. Jeg er enig med Søren O hvis vi taler om bjælkelag. 

. Er det beton / beton elementer så skal du lige have fat i hvordan disse bæres oppe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Huset er  fra 1924 og 1st sal er bygget på et bjælke lag om væggen er gennemgående er jeg ikke sikker på lige nu men det vil jeg undersøge nærmere når muligt. 

Hvis den er gennemgående er det så "bare" en bjælke eller er jern at foretrække når mellemrummet er Ca 4m 

Værelse mod øst på 1. sal står til at være 3,81 m og stuen står til at være 3,79 m så de 2 vægge står helt sikkert over hinanden. Er væggen på 1. sal bygget af mursten så skal der en jernbjælke under. Den del der ligger ud til repos holder sig ikke oppe af sig selv. Så skal der noget beregning til for at fastslå størrelse.

Er det let skillerum stiller det sig lidt anderledes.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis