Udfylde hul mellem gulve

Hej,

Jeg har lagt gulvtæppe i min entre. Jeg kan se den tidligere ejer har sjusket lidt da de lavede nyt gulv i køkken, undergulvet er ikke ført helt ud til entre gulvet.

Der er kælder under begge rum, men ikke således at jeg kan komme til gulvene nedefra.

Hullets bredde er 2-5 cm.

Nogle gode ideer her?


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ville det være en god ide at fylde det ud med skum?

Er det overhovedet lovligt?

Hvis det var mig, så ville jeg nok save kanterne af, så det blev lige, - pas på kablet.

Den ene løsning ville være at lirke et stump bræt ned i begge sider, - skru en skrue i, så du har noget at holde i, - og så en skrue ned igennem oppe fra, så det bliver presset op mod gulvets underside.

Med de 2 stykker på plads, så ville jeg tilpasse et stykke til at fylde mellemrummet, og fast gøre det ned på de 2 understøtninger.

Den anden løsning: lirke et stykke ned i hele hullets længde og igen fastgøre med skruer ned gennem det eksisterende gulv. Derefter fylde mellemrummet med noget egnet spartelmasse.

Skum er ikke i mine øjne godt nok, - kommer der en med høje hæle, så ryger de sandsynligvis lige gennem gulvtæppe og skum, - det vil ofte give en seriøs knæskade.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Skum = fusk!

Jeg ville først fjerne de stumper parket til venstre, det er tilsyneladende undergulvet man kan se til højre.

Overfræser på tværs af gulvbrædderne under tæppet så du får en fordybning tilsvarende undergulvet.

Derefter enten et alu-fladprofil hen over åbningen (jeg gætter på at 5 x 80 mm vil passe), eller hvis det skal være helt fint, rustfrit stål. Silikoneklæber under, så det ligger fast.


djaydjay skrev den 24-11-2018 19:00:16

Hvis det var mig, så ville jeg nok save kanterne af, så det blev lige, - pas på kablet.

Den ene løsning ville være at lirke et stump bræt ned i begge sider, - skru en skrue i, så du har noget at holde i, - og så en skrue ned igennem oppe fra, så det bliver presset op mod gulvets underside.

Med de 2 stykker på plads, så ville jeg tilpasse et stykke til at fylde mellemrummet, og fast gøre det ned på de 2 understøtninger.

Den anden løsning: lirke et stykke ned i hele hullets længde og igen fastgøre med skruer ned gennem det eksisterende gulv. Derefter fylde mellemrummet med noget egnet spartelmasse.

Skum er ikke i mine øjne godt nok, - kommer der en med høje hæle, så ryger de sandsynligvis lige gennem gulvtæppe og skum, - det vil ofte give en seriøs knæskade.

 Det var det her jeg endte med at gøre. Der er lidt niveau forskel mellem de to gulv. Hvad ville du mene var "egnet spartelmasse" i det du skriver der?


Mvh

  Ja det var jeg også lidt i tvivl om, derfor den upræcise beskrivelse   

Men når du lægger et gulvtæppe henover, så vil det meste nok kunne holde. Det stærkeste vil nok være en 2-komponent fiberspartelmasse, eks denne her link Spartel -Thansen

Men har du alligevel en dækskinne over for at afslutte tæppet, så vil du kunne bruge enhver type spartel, som kan hærde op i den pågældende tykkelse, - ellers må det påføres af flere gange. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også