Hvor er fejlen ?

Når jeg afbryder sikringgruppe der dækker et værelse, så har jeg ingen lys/strøm i værelset, men min pen siger der er en spænding.

Den 1 sikringgruppe er slået til som dækker andre steder i huset, men gør der er lys i min pen

Hvad er fejlen ?

Kontakten er tændt men ingen lys i lampen som er sat i stikkontakten, da sikringgruppen er slået fra.


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du vil vide, om gruppen er slået fra, trækker du stikket ud og måler med et voltmeter, om der spænding på stikkontakten. Polsøgeren lægger du allernederst i din værktøjskasse, helst så langt ned, at du aldrig finder den igen. Den er sikkert udmærket til at finde ledninger og kabler i væggen, men er ikke egnet til det, du bruger den til. Der er ingen fejl, hvis gruppen er slået fra og gruppeafbryderen er OK.


fase

Og husk at der er et batteri i den der polsøger , og stol ikke på at der ikke er strøm på hvis den ikke lyser , det kan være at batteriet er fladt , det eneste den dur til er at finde pæren som er gået i en juletræskæde som er en serieforbindelse , og dem bruger man ikke mere ., så ud med den . brug hvis du endelig skal , en god gammeldags polsøger , som dog også har sine mangler .


Tak for at du gad læse mit indlæg .

Der er ingen strøm i kontakten, 220V lampen lyser ikke.

Hvis jeg afbryder den første gruppesikring den til højre så er der ingen lys i polsøger

Hvorfor lyser polsøger når jeg tænder for første gruppesikring ?


Det er et af de spørgsmål, som umulige at svare på uden at have kendskab til installationen.


fase

Du skriver at når du afbryder første gruppe af der ingen lys er i søgeren. Korrekt.

Og som du skriver dernæst at søgeren lyser igen når du tænder for gruppen, hvilket også er korrekt. Men du må meget gerne smide den polsøger langt ud i havet og håbe på ingen finder den, fordi de dur virkelig ikke til at måle spænding med.. Aldrig mere brug den!

Annonce

Polsøger fejler ikke noget

Jeg har en mistanke om at første og 3 grupper er koblet sammen på N et eller andet sted på loftet.

Så når der er forbrug på 3. gruppe så giver det en eller anden form for krybestrøm på gruppe 1 ?

Det er ikke krybestrøm , men induktivt , smid den polsøger langt væk de lyser på alt.


Tak for at du gad læse mit indlæg .
Josph skrev den 23-11-2018 16:38:48

Polsøger fejler ikke noget

Jeg har en mistanke om at første og 3 grupper er koblet sammen på N et eller andet sted på loftet.

Så når der er forbrug på 3. gruppe så giver det en eller anden form for krybestrøm på gruppe 1 ?

 
Du starter med at pille sikringerne ud, så skruer du ledningerne ud af gruppeafbryderne(kun på afgangssiden), så skiller du alle dåser ad, så ingen ledninger rører hinanden, derefter piller du alle stikkontakter og afbrydere fra og monterer samlemuffer i stedet for. Når det så er gjort sætter du sikringerne tilbage og tænder for strømmen.

 Så opdager du at det er din "målepind" der er skyld i dit problem  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har en “målepind” magen til. Den lyser også hvis jeg holder den op til snuden på vores hund...



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis