Ophæng i pudset loft

Hej,

Jeg har lige fået en ret stor designer lampe med posten og kan først nu se at den skal sættes fast i loftet med 14 små søm. Problemet her er at vi har pudset lofter, som lige er blevet spartlede og filtet, så de skulle ikke så gerne gå i stykker og søm er jo ikke en mulighed, eller er det? Kan det lade sig gøre at hamre søm i og ramme træplankerne ordenligt eller må jeg ud og lede efter helt tynde meget lange skruer? 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man hænger da ikke lamper op med små søm , prøv at vise os et billede , eller er det et gasnummer .


Tak for at du gad læse mit indlæg .

Velkommen på lds. 

14 små søm ? ? ? Det har jeg aldrig set. Et billede eller en type kunne være interessant.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det lyder egentligt også lidt rodet, når man ikke ved hvordan lampen ser ud, men den ser således ud:

Og de små søm/ophæng ser sådan her ud: 

Den lampe egner sig da kun til træloft. 


Mvh. Christian M
 

ER det en designer lampe ha.. ha.. ha , det er jo ikke andet end rå fatninger med pærer i . nå smag er forskellig , få fat i nogle lange tynde skruer , problemet er at ramme forskalings bræderne i loftet og ikke mellemrummene mellem bræderne.


Tak for at du gad læse mit indlæg .
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

nå sådan en dynge. 

Jeg ville nok erstatte alle søm med nogle passende træskruer. De skal ikke være særlig lange.  Ved 1 lag gips nok 3,5 - 4 x 20 mm ( set ud fra finger tykkelse m.m. ) Det kan godt holde i gips pladen hvis nogle enkelte skulle smutte forbi træet. Hvis du ikke møder modstand fra træ er det vigtig IKKE at skrue den hårdt fast  da du så ødelægger det gevind du lige har lavet i filt, pap og gips.  Vi kalder det at skrue den over. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville også bruge lange træskruer, 

Men alternativt kan man måske sætte nogle tynde raw plugs op og banke søm op i dem


Ask

askholme: Hvorfor lange skruer. Hvad er der at finde deroppe som kan holde bedre. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak! Der er hængt andre lamper op, så det er godt at vide at det bare er samme procedure x14 der skal til. Så genstår kun problemet at finde så lange tynde skruer, men det må vel eksistere.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også