Aidt solfanger til brugsvand

jeg vil gerne skifte plastkanalplader på mine solfanger, jeg tænker at ved afmontering af endestykke så kan jeg trække pladen ud og isætte en ny ... men jeg kan ikke få den skilt ad ... hvordan gør jeg ... jeg kan ikke få endestykket af 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det popnitter?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

ja, på hjørnerne .. jeg har boret 2 ud på endestykket som ses på billede ... og så havde jeg håbet at jeg kunne rykke endestykket af ... men det kunne jeg ikke .... jeg ved ikke hvad der binder den ... under endestykket er der skruet rustfrie træskruer i og dem har jeg også skruet af ....   

Mon ikke det hele er fuget (tætnet) med en god fugemasse.


Søren O

Hej Søren, undskyld at jeg først nu reagerer ... jeg har tænkt lidt det samme , om det er en fugemasse som binder det sammen og hvis det er tilfældet, så må jeg prøve mig frem og være lidt hård, som at rykke til og evt. skære lidt hist og her.  Men 1000 tak fordi du/i har reageret på mit indlæg. Vh. Poul

nu kender jeg ikke denne model, men jeg har været på den danske fabrik batech som også laver solvarme paneler, og her fuger man frontglasset for at undgå ovenfra kommende fugt, regn mm går ned i isolering. til gengæld fuger man ikke bagpladen, netop for at evt fugt som er kommet ind kan slippe ud.

tænker det er lidt det samme andre producenter gør - forvent derfor at hele fronten er fuget.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis