Dør til soveværelse piber når vinden står på - hvordan spænder man døren efter?

Hej alle,


Hej alle!

Vi har tre døre, som alle vender den samme vej, og de LARMER når vinden kommer fra øst.
Den ene dør piber rigtig meget, den i midten mindre og den sidste nærmest ikke.
Den dør der piber mest er selvfølgelig den, som er i soveværelset. Døren åbner ind ad, så det hjælper selvfølgelig ikke på problemet.
Vi har fået sat nye lister på, og det har ikke hjulpet det store! Døren lukker hvad jeg vil sige normalt til. 

Hvis man ligesom skubber/trykker på døren, så stopper det med at pibe. Det er en bygning/dør som er 10 år gammel.

Jeg er ikke den store handy man, men kan/skal man bare stramme døren yderligere? Hvis jeg tager ved i døren, så giver den sig forholdsvis nemt, så tænker den skal spændes. Listerne sidder fint. Hvilke skruer skal jeg spænde? :-o  Der er også en masse små “hængsler?” hele vejen rundt. Alle bud er velkomne da det ellers snart ender i en tidlig skilsmisse. :-D Min kæreste kan ikke sove i soveværelset, da det piber, meget. 



Her er nogle billeder af listerne, hvis det kan bruges:

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den del af hængslet, der sidder på karmen har sikkert en lille unbraco skrue i midten. Den kan skrues ud og ind for at spænde døren til.


 

de to top og bundhængsler, der sidder bag dørstopperen, må kunne justeres. det er dem der bestemmer hvor hårdt døren lægger an. hvilket fabrikat er dørene?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis