prisen på træpiller

Hej LDS´ere

Træpilleprisen er nu faldende. Accepter ikke en pris over 1000 kr ex moms for gode piller. Intet tyder på stigende priser, jeg er netop blevet tilbudt kontrakt på levering frem til juni 04.
Glem alt om de priser, der blev nævnt i DR´s rabatten for 14 dage siden. De blev snydt for åben skærm. Prisen, der blev nævnt, var op til 2000 kr incl moms for træpiller.
Hvis du ikke allerede har et træpillefyr, så køb det i i morgen!

mvh Anders
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vill ejg også gerne, Anders MEN MEN jeg skal jo være koblet op på naturgasnettet...
Tilgengæld så er der 15-20 Rummeter træ der bare venter på brændeovnen...

Venligst Njord biggrin

MVH Njord
hej..
lige et spørgsmål.... har ikke selv noget træ pille fyr idet jeg bor i lejlighed men kan huske at der for et lille års tid siden var noget om i fjernsynet om at det "nye" var oliven sten som skulle brænde bedre pga. olien i dem. hvad skete der egentlig med det... var det ikke nogen stor succce........
VH
Bjørnen

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Jo, der er vist stadig nogen, der brænder olivensten, men det er ikke for de magelige, da det svjh indeholder mere aske og i det hele taget er mere besværligt at håndtere end træpiller. Desuden er der en del flere leverandører af træpiller, så det er nemmere at få fat i.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Noget af det billigste er korn, hjemmeavlet korn koster ikke meget.
Men det er ikke alle anlæg der kan klare korn som brændsel, og der skal tilsættes noget kridt for at det virker..

Men meget er jo prøvet gennem tiderne og mere vi lkomme til.

Der er en del træ i danmark og det vil sikkert ved blive at være et af de foretrukne brændsler i stoker verdenen.

Venlisgt Njord 8)

MVH Njord
Hej

Der er mange ting man kan brænde af i en stoker. Mange forhold gør sig gældende i valget af brændsel og fyringssystem.
Generelt kan man sige at jo billigere brændsel, jo større krav til anlæget og dermed dyrere anlæg.
En træpillebrænder er overkommelig i anskaffelses udgifter, man må så nøjes med at brænde hovedsageligt træpiller. Nogen blander dog korn i. det giver mere aske og slagger, og hyppige driftsstop.
Personlig er jeg fuldt tilfreds med en halveret fyringsudgift og bruger så træpiller i en rimelig kvalitet. Behovet for rensning af brænderen er så 2 gange pr uge og driftsstop er relativt sjældne.
Det kan være svært at tjene den ekstra investering hjem til et stoker system der kan køre med alt uden driftsforstyrelser.
Udgiften til mit system var tjent ind efter 2 år, andre "Rolls Roys" stokere har en betydeligt længere periode inden de giver overskud. Disse forhold er især interessante med de faldende priser på træpiller, det gør at besparelsen ved brug af alternetive brændsler som korn og nødder er mindre.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis