Tilslutning af elektrisk vindues åbner

Hej til alle   Jeg har jo anskaffet mig en motor til at kunne åbne vores vindue som sidder 3,5m oppe. Det er en windowmaster. Jeg kan ikke finde ud af hvordan kontakten skal tilsluttes. Er der en herinde der kan hjælpe?

 file:///C:/Documents%20and%20Settings/far/My%20Documents/Downloads/WMX+504_804-n_install+EN_DE_DK_FR_SE_1810.pdf

Venlig hilsen Dennis svagistrøm Eliasen

40 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kunne du ikke bare sætte pdf filen ind i dit indlæg. Der er ikke adgang til filen i dit link.


fase
Vedhæftede filer:

Du skal tilslutte efter dette skema, dog kun med en motor:

Til det skal du bruge en Jalousiafbryder . Som forbindes sådan: 

Fase fra stikkontakten til klemmen med den røde pil, sort og brun fra styreenheden forbindes til klemmerne med de sorte pile. Nullen, den blå, skal ikke forbindes i afbryderen, men samles med den blå fra stikkontakten. Hvis åbne og lukkefunktion er byttede i forhold til pilene på afbryderen, bytter du de to ledninger i klemmerne med sort pil.


fase

Super. Og hvordan finder jeg ud af hvor fasen er i kontakten? Med en søger? 

Det er ligegyldigt, om det er fase eller nul, du har i stikket, bare du forbinder det på den måde, der er vist. 


fase

Okay! Du må lige bære over med mig her. Nu har jeg forsøgt at samle det på bordet (kun for at jeg kan fatte det) 

Ser det rigtigt ud?

Nej det ser ikke rigtig ud. Du skal have et kabel med to ledere i forsyningen fra stikkontakten, hvis du bruger et kabel med tre ledere, så brug kun de to f.eks. blå og brun. Klip den sorte væk. Kablet til styreenheden skal være med tre ledere. Den  blå for forbinder du med den blå fra stikkontakten, den skal ikke have forbindelse til afbryderen. Den brune fra stikkontakten sætter du i klemmen med den røde pil. De lus, du har forbundet, skal fjernes. Den brune og den sorte fra styrenheden forbinder du til klemmerne mærket  med en sort pil. Du skal bruge den afbryder, jeg har anvist. Den er sikret mod at kunne trykke på åbne og lukke på samme tid. Jeg har lagt et link til den rigtige afbryder i det forrige indlæg Jalousiafbryder.

Kan du ikke fortælle, hvilken afbryder du bruger. Den set ikke ud til at være den rigtige. Et billede af forsiden ville være fint. Det du bruger ligner noget afbryder med glimlampe.


fase
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis