Tilslutning af elektrisk vindues åbner

Hej til alle   Jeg har jo anskaffet mig en motor til at kunne åbne vores vindue som sidder 3,5m oppe. Det er en windowmaster. Jeg kan ikke finde ud af hvordan kontakten skal tilsluttes. Er der en herinde der kan hjælpe?

 file:///C:/Documents%20and%20Settings/far/My%20Documents/Downloads/WMX+504_804-n_install+EN_DE_DK_FR_SE_1810.pdf

Venlig hilsen Dennis svagistrøm Eliasen

Hej til alle   Jeg har jo anskaffet mig en motor... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har du ikke set mit svar kl 19.55? Nå, men den afbryder, du nu har fået, kan du fint bruge. Fasen fra stikkontakten forbinder du til klemmen med den røde pil. Brun og sort fra styreboksen forbinder du til de sorte pile. Blå fra stikkontakten forbinder du til den blå fra styreboksen. Der er formentlig to fjedre, som placeres under tangenterne, så afbryderen går i afbrudt stilling, når du slipper tangenten?


fase
S. Fabrin skrev den 23-11-2018 14:33:39

Har du ikke set mit svar kl 19.55? Nå, men den afbryder, du nu har fået, kan du fint bruge. Fasen fra stikkontakten forbinder du til klemmen med den røde pil. Brun og sort fra styreboksen forbinder du til de sorte pile. Blå fra stikkontakten forbinder du til den blå fra styreboksen. Der er formentlig to fjedre, som placeres under tangenterne, så afbryderen går i afbrudt stilling, når du slipper tangenten?

Jo den har jeg da også læst. Der siger du at den kontakt som jeg i dag har fået penge retur for, ville være ok til jobbet. Men da jeg så at den kontakt du lagde op var meget billigere (og som også skulle kunne klare opgaven ja så har jeg købt den. Det var derfor jeg viste dig et billede af den nye kontakt.


På den jeg lige har returneret der var der en fjeder bag knappen. Det er der ikke på den nye.. er det en man kan købe for sig?


Ja, fjedrene kan du købe løs samme sted, hvor du har købt afbryderen.


fase

Men længere inde er der en blå

Den sorte er nul og svarer til den blå. Den hvide er fasen og svarer til den brune. Vil du ikke bare tilslutte med en stikprop i stikkontakten?


fase

  jeg troede jeg skulle have en blå fra kontakten i væggen   jo jeg vil da helst ikke gøre det mere indviklet end det er nu  stikprop i kontakten, tjek!

Beklager at jeg er lidt forvirret.. vil prøve at læse og forstå i weekenden, stille og roligt  

De 230Volt skal du have fra stikkontakten, enten du vil tage fra tilslutningen på bagsiden eller fra et stik, som du sætter i stikkontakten på forsiden. Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad der findes af ledninger længere inde i dåsen.


fase
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis