Jeg har et hus fra 1967 på 160 km2 som bliver opvarmet af fjernevame. Gulv belægningen er delvist klinker og massive gulvbrædder på 2,8 cm. Jeg har en drøm om at få gulvvarme i de rum som er med gulvbrædder (værelser og stue).
Jeg har kigget rundt på nettet for at finde en løsning, hvor jeg ikke er tvunget til at bryde alt betonen op.
Jeg har fundet 10,5mm roth compact pakke. Så er der 1,75 cm tilbage for at nå den samme gulv højt som før.
Så har jeg fundet noget laminatgulv på 10 mm. Så er der 0,75 tilbage til Lyddæmpningsunderlag imellem roth og laminatgulvet.
Vil det være en løsning der vil gå an, eller vil varmen bare sive væk, fordi betonen ikke er brudt op og isoleret?