cirkulation på gulvvarme Minitec

Har lavet gulvvarme på 1. sal med Minitec fra uponor - men jeg kan ikke få varme igennem systemet - det ser ud som om jeg har fået det udluftet - i hvert fald spruttede det et stykke tid inden der kun kom vand ud af studsen - tilslutninger er den sidste på strengen og jeg spekulerer på om cirkulationspumpen overhovedet kan levere nok  (Alpha 2)..... der sidder en Fluvia Push på gulvvarmen..  nogen forslag?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt du en løsning?
jeg har lige installeret deti et rum, dog i stue niveau.
det virker som om det ikke rigtig cirkulere rundt.

Grisen, det lyder som om du ikke har luftet godt nok ud, og hvis du har, ikke har fået fyldt godt nok efter i anlægget, så pumpen har noget væske at lave tryk med.

Jeg har både luftet ud og der er også tryk på anlægget...
Har kørt rigtig meget vand i gennem så det kan ikke være luft

Hejsa - jeg startede denne tråd i november 2018 - altså for et år siden - det viste sig at det var en fejl i ventilen - dvs at ventilsædet sad fast i lukket position - så det var ikke så mærkeligt at det ikke cirkulerede - Efter kontakt til BilligVVS som havde solgt mig systemet fik jeg en ny ventil  - og det løste problemet  - alt  fungerer fint nu  - men vær opmærksom på at udlufte omhyggeligt - det er meget tynde slanger med stor modstand - jeg gav det en dosis afspændingsmiddel da jeg skulle ha det  igang

Hej.
tak for svaret:)

Jeg har nemlig udluftet rigtig meget.og mistænker nemlig at den fejler noget.
tror jeg vil hive fat i dem som har solgt det til mig.

tak.

ja - det ku' godt lyde som den samme fejl - faktisk viste det sig at den lille "pind" på termostatventilen kunne bevæges, men det var selve ventilsædet - som pinden skal trykke på - som sad fast.....
held og lykke med fejlfindingen  :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis