Pænt hul i plade i køkken

Hej,

En afdækning ind til noget højt skunk i køkkenet var lavet med en tynd træplade med tapet på, ikke særlig kønt. Så tænkte jeg at jeg ville udskifte med noget pænere, samt lave et hul i den, hvor jeg kan sætte skraldespande på nogen skinner, for vi skal til at sortere affald nu. Inde i hullet bruger jeg hvide laminatplader (hedder de mon det?), dvs. gamle hylder og sider fra et "nedlagt" hvidt klædeskab. Men det dur ikke på forpladen, for 1) den skal være bredere end de bredeste plader jeg har fra klædeskabet og 2) når jeg saver hul i pladen er kanten i hullet jo ikke lamineret, men blot rå spånplade og 3) jeg kan slet ikke lave det hul pænt nok til en så relativt fremtrædende rolle i køkkenet.

Så tænkte jeg noget hårdttræ savet af en prof, f.eks. Bauhaus og Silvan har de der fine savværker, men jeg kan ikke finde en stor tynd plade i f.eks. hårdttræ.

Hvor får man fingre i sådan noget? Eller skal jeg tænke i helt andre baner?

mvh


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilke mål skal frontpladen have? Og hvor tynd ønsker du den? Pas på den ikke bliver for tynd, for der skal vel beslag og greb skrues i.


 

89,5 * 160,5. For at passe med skelettet bag ved skal den helst være 13 mm tyk. Der skal ikke skrues noget i den, højst klæbes nogle kroge på til viskestykker og håndklæde. Skinnerne til spande kommer til at stå på eller hænge i et skelet af lægter inde bagved.


 

Med fare for at jeg har misforstået din ide så kan man jo få noget kantbånd der netop er beregnet til at sætte på kanten af en laminatplade, så det ligner resten af overfladen. Det kunne du sætte på kanten af hullet. Søg på Google på "laminatkantbånd".

P.S. Prof og Silvan er to ord der ikke kan optræde i samme sætning. :-) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis