1-søjlet lift til luft, vil ikke flytte sig

Følg tråden
Lhedevang
Lhedevang
Lhedevang Lhedevang Trådstarter

Lidt nyt om liften, jeg har fået "bordet" af der holder armene og haft åbnet ned til olien, jeg kan med et stykke ledning(lige det jeg havde )  ramme olie ca 15-20 centimeter nede i cylinderen, olien ser flot klar ud når jeg trækker ledningen op, ydermere har jeg med tryk på lukket en anelse luft ind mens olieproppen ikke har været påsat og der kan jeg tydeligt høre at der pumpes luft ind i cylinderen og at det fiser ud af toppen.

Jeg fik den faktisk til at bevæge sig 5-8 cm da jeg lukkede luft ind i den, mere sker der desværre ikke. 

Hvad tænker i der kan være årsag til dette?

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Måske der bare skal en større kompressor til ? Eller stemplet går alt for stramt..

Hellere eje, end at leje.
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Jeg ville nok hugge lidt gulv op omkring stemplet, for at finde luftrøret. Det er normalt ført næsten helt op. Prøv så igen at sætte luft til liften. Hvis luftrøret er utæt, vil jeg tro at du kan høre det.

Søren O
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Næste trin må være at skære luftrøret over i gulvet, og sætte luft direkte til gennem en kugleventil. 

Søren O
je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Jeg ville afmontere den originale ventil og sætte luft direkte på røret, du kan jo nemt teste om der er en utæthed, lad liften stå med trykluft på, stop kompressoren. Falder trykket uden liften bevæger sig, så har du en utæthed.

Hellere eje, end at leje.
Ubbesen27
Ubbesen27
Ubbesen27 Ubbesen27

Hej skal lige høre om du har fundet fejlen? 

Lhedevang
Lhedevang
Lhedevang Lhedevang Trådstarter

Jeg har desværre ikke fået gjort mere ved den udover mit sidste indlæg. Jeg har ikke i renoveringsrodet haft overskud til lige at hugge gulvet op i garagen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Haster!! Puch maxi: Stemplet op i cylinderen???
    Knallert & Scooter
  2. Ombygge luft/lift varmepumpe til vand/luft.
    Fyr og opvarmning
  3. luft
    Værktøj og maskiner
  4. Kompressor vil ikke producere luft... !!
    Værktøj og maskiner
  5. lift undendørs
    Værktøj og maskiner