1-søjlet lift til luft, vil ikke flytte sig


Hej. 

Jeg har erhvervet mig denne 1-søjlet lift ifb med køb af landejendom. Jeg har dd. forsøgt at koble luft til systemet i den forhåbning at liften bare virkede. Det var desværre ikke tilfældet. Jeg kan fint lukke luft ind i systemet med håndtaget, men den bevæger sig ikke. Jeg kan ydermere manuelt med skovlen på traktoren løfte og sænke liften, så stemplet sidder heller ikke fast. 

Er der nogle der kender til sådan en lift? Er lidt i tvivl om det er en stenhøj? Alderen kender jeg ikke, men formentlig gammel :)

Kom endelig med forslag til hvad jeg kan gøre for at udbedre fejlen. :) 

Kompressoren er en 8 bars tryk og 50 L tank(nok ikke alt for stor, bør dog trodsalt stadig kunne bevæge liften)

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lifter er luft hydraulisk, men under alle omstændigheder skal den flytte sig, når der kommer luft på. 

Når du sætter luft på er systemet så tæt, så kompressoren får opbygget tryk?

Kommer der lynhurtigt tryk på, er det nok ikke hul "igennem" 

Når du nu har hejset liften op, så prøv at sæt trykluft på, og lad den opbygge tryk, så skulle liften gerne blive oppe, af sig selv.


Vi prøver igen, i morgen --
j håndstad skrev den 20-11-2018 13:34:32

Tjek oliestand når den er nede 

 Hvordan gør man det?  

Der sidder en stor skruge i midten foroven jeg tror det er unbrako den skruges op og jeg mener der sidder en målepind på den.


je_ns skrev den 20-11-2018 13:00:33

Lifter er luft hydraulisk, men under alle omstændigheder skal den flytte sig, når der kommer luft på. 

Når du sætter luft på er systemet så tæt, så kompressoren får opbygget tryk?

Kommer der lynhurtigt tryk på, er det nok ikke hul "igennem" 

Når du nu har hejset liften op, så prøv at sæt trykluft på, og lad den opbygge tryk, så skulle liften gerne blive oppe, af sig selv.

 Den går stille og rolig i bund selvom der er tryk på, det er som om jeg bare lukker tryk ind i systemet, men ikke helt ind i selve cylinderen, for når jeg kobler kompressoren fra er der stort tryk i slangen. 

Annonce

Tror du skal tjekke om ventilen til luft lukker op, så der kommer luft ned i selve cylinderen.



Vi prøver igen, i morgen --

Kig på kompressorens trykmåler om der er udsving når du betjener liftens håndtag


Elektronikteknikeren

Der er udsving og ventilen åbner, jeg kan høre det i hele systemet og kort tid efter starter kompressoren op igen, da den tømmes for luft. 

er det den markerede ring der er oliepind under? jeg prøver i morgen og pille selve "bordet" der holder armene af og ser om jeg ikke lettere kan komme til oliepinden.

Det kunne også være "luftrøret" der er ført helt ned til cylinderens bund som er tæret.


Søren O
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis