Fræse ud til gulvvarmeslange i flydespartel

Hej alle,

jeg har lagt 32 mm flydespartel på gulvet, for at rette det op og få det i rette niveau. Nu viser det sig, at de gulvvarmeslanger der er i betonen under flydespartlen er blevet beskadiget og jeg skal derfor have nye slanger i gulvet (16 eller 20mm pex).

Flydespartel virker blødere end beton, så hvad redskab skal jeg bruge til at lave rillerne? Der skal i alt laves ca. 10 meter rille, så ikke så meget.

vh

Søren

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

elektriker eller vvs firma har rillefræser med 2 diamant klinger på. De laver 2 spor med ca. 20 mm imellem, og så kan man knække det i midten af. Husk deril hørende støvsuger.

Jeg har nu en fornemmelse af flydespartel bliver ret hård, men det indeholder naturligvis ikke sten materiale som betonen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik,

Tak for svar - det lyder som vejen frem.


Tror du en fugefræser kan klare hjørnerne?


mvh

Soren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Spørgsmålet er om din vinkelsliber kan klare det.

Det er nemmere at bruge rillefræseren eller vinkelsliber til det også. Du skal så naturligvis løfte og flytte klingen og ikke vride nogen af maskinerne. Det behøver ikke være pænt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også