Hvorfor laver man ikke forsatsruder udvendig?

Jeg har en del ruder som er kraftigt lydisolerende, men ikke super varmeisolerende, så jeg overvejde nogen forsatsruder, men synes ikke det er så pænt indvendigt.

Så var det jeg tænkte hvorfor laver man ikke sådan noget udvendigt?

jeg ved godt at påsætningen skal ske lidt anderledes så den er vandtæt, og at det skal være glasruder, men er der andre problemer? 

Jeg har en del ruder som er kraftigt lydisolerende... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sådanne vinduer som Speedy fortæller om hedder koblede vinduer.
Vi havde dem også i vores sidste hus og de er et helvede at pudse...

Man kan se de små vridere på siderne af vinduet, lige over vægten. De skulle så lukkes op og så brugte jeg et bræt til at løfte dem på, da de var hængslede i toppen.
Vinduet ved siden af kunne åbnes, og her var rammerne koblet sammen og kunne skilles ad med nogle sindrige skruer, og de var endnu sværere at så stå under for at komme ind i mellem glassene og pudse...  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Gregeren skrev den 20-11-2018 14:41:19

Energirude med varm kant, i løs vægt, monteret i stedet for den eksisterende rude, ender med at blive den billigste løsning tror jeg. Og ikke mindst den pæneste.

Kræver dog at du kan liste dine ruder ud relativt nemt.

 ja det kunne man godt, men de nuværende ruder er som skrevet foroven nogen godt tykke lydruder, 8mm glas-12luft- 4mmglas/plastlag/4mm glas. 

Og sådanne ruder er ret dyre. et hurtigt kig på interglas.dk som vel nok er den billigste sælger af ruder i dk, har ikke helt den samme type, men nogen der er tæt på, og med dem ville en rude koste knap 2000 kr.  og dem skulle vi så bruge 6 af samt tilbehøret, til sammenligning kan man på samme side få enkeltlag glas i den størrelse til 229 kr+tilbehør. 


jeg kan godt hører det ikke er uden besvær, ruder skal jo kunne pudses, også bliver det en noget dyrere løsning at lave det. 

lyder som om det nemmeste nok bare er at leve med  det træk der nu er, og at det koster lidt på varmeregningen

Ny kender jeg ikke dine mål, men prøv at taste dine ønsker ind her:

https://www.glasbutikken.dk/shop/lyd-glas-sikkerhedsglas-21422p.html

Husk varm kant.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 21-11-2018 11:21:46

Ny kender jeg ikke dine mål, men prøv at taste dine ønsker ind her:

https://www.glasbutikken.dk/shop/ly...1422p.html

Husk varm kant.

 omkring 2200 kr pr rude, interglas har de samme ruder, der koster de så kun 1665 kr pr rude, men de lydisolere så nok heller ikke det samme, som den jeg har. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis