Bedre isolering på samme plads

Hej LDS

Jeg overtager snart mit nye hus, hvor jeg skal have sat nye lofter op. Huset er med flad tag så tænker det ville være optimalt at smide isolering i nu jeg har muligheden. Kan man få en isolering der isolere bedre på den samme plads?

Mvh. Sønderby

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alt kommer jo an på hvad der ligger i nu og hvor tykt et lag isolering du erstatter. Men med hjælp fra vores alles gode ven google kan du finde isolerings værdien for forskellige isolerings materialer. Jeg ved at nogle producenter er begyndt at smide grafit i deres EPS plader som skulle isolere bedre men jeg kender ikke værdierne for det.

Det ved jeg ikke endnu, jeg får først åbnet for loftet når jeg overtager huset.

Som udgangspunkt kan du kun bruge mineraluld eller papiruld, da det ikke må være brændbart. Blandt disse produkter svinger isoleringsværdien typisk mellem lambda 32-37. Det gælder om at finde så lavt et Lamba tal som muligt, da det er et udtryk for varmeledningsevne.

Du ved vel hvilket tag der ligger på huset?

Tagpap isolerer man også oppe fra.


Elektronikteknikeren

Der må være en beskrivelse i tilstandsrapport for huset. 

Dog tager man ofte udgangs punkt i  " den normale " isolerings tykkelse for huse af pågældende årgang, når det ikke er muligt at konstatere uden at splitte huset ad. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis