Dryppende vandhane ... før jeg gør noget forkert :-)

Denne Damixa-vandhane i køkkenet drypper. Det er den varme hane, der drypper. Jeg har fundet ud af, at det stopper hvis man skruer en lillebitte smule op for hanen, men jeg vil gerne have det ordnet.

Jeg har aldrig prøvet at skifte en pakning før, og da min VVS-erfaring i grove træk begrænser sig til at afkalke et vandhanefilter, så ville jeg da heller ikke blive overrasket, hvis det nu slet ikke var pakningen, der var problemet.

Så før jeg nu spørger, hvordan man skifter en pakning   og kaster mig ud i det (for jeg vil gerne kunne det), er der så nogen, der tør give et bud på, om det kunne være noget andet?

Vandhanen er købt og monteret for 3-4 år siden (af mig selv, forresten - så lidt mere VVS end at afkalke kan jeg da, alligevel   )

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ikke pakninger i en keramisk hane .......................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 17-11-2018 15:57:29

Der er ikke pakninger i en keramisk hane .......................

("Keramisk hane"? Nyt ord. Google...) Og inden længe er man tilbage her på lav-det-selv og finder dette indlæg om et dryppende Damixa keramisk blandingsbatteri   Dog uvist om det er samme type som mit, så bliver ikke meget klogere af det (ud over at lære det nye ord "spindel" ... som så førte mig videre til "kartuche". Jeg synes, det lyder svært, lige nu   )

Det ligner denne her  https://www.billigvvs.dk/Reservedele-tude-Damixa--Reservedelsoversigt-Damixa-Tradition-Koekkenbatteri-721641.html

det er nok den der 13298, men jeg ville ringe til dem eller chatte for det ser ud som om der er både til gamle og nye. Så det ville være godt hvis du kan finde din gamle kvittering for at se hvad det er for en hane.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 18-11-2018 11:43:05

det er nok den der 13298, men jeg ville ringe til dem eller chatte for det ser ud som om der er både til gamle og nye. Så det ville være godt hvis du kan finde din gamle kvittering for at se hvad det er for en hane.

Det er helt sikkert et Damixa Tradition! Hvor er det godt fundet, og med illustrationen ser det hele pludselig meget mere overskueligt ud   

Men du har ret, jeg bør finde kvitteringen eller kontakte dem for at finde ud af, hvordan jeg afgør hvilken model det er. Det er da til at tage fat på! Tak for hjælpen!   

Lige for at lukke denne: Jeg skrev en mail til Damixa med billede og forklaring, og efter et par dage blev jeg ringet op, og fik at vide, at det var 13298, jeg havde brug for. Bestilte to af dem, og med hjælp fra illustration og denne video på YouTube var det slet ikke svært at udskifte dem   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis