Stort benzinforbrug

Har lige købt en 5 år gammel ASTRA J (P10) (  motorkode A 16 XER )

Jeg ved godt at de helt nye benzin-modeller med lav størrelse, kompressorer og turbo`er er hurtige, kraftfulde og økonomiske, og at jeg ikke kan forvente det samme af en 1,6 liter lidt bedaget motortype.

Er alligevel ret overrasket over forbruget der kun lige sniger sig over 10-11 km literen. ( kun det halve af den 1,6hdi`er som vi lige sendte på pension   ).

Jeg bemærker en motor der kører lidt "uldent" når den eksempelvis skal trække op af en bakke.

Er der mon noget galt? Læste lidt om defekte massemåler, men blev ikke specielt klogere. Hvor kan jeg fejlsøge ?


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Har lige købt en 5 år gammel ASTRA J (P10) (... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 17-11-2018 19:39:29

Du kan også risikere at den tidligere ejer har klippet ledningen til motor-fejl lampen over. Få den udlæst.

Eller gør det selv. OBD II til Bluetooth adaptere koster ikke ret meget, så kan du selv udlæse med smartphone, tablet eller laptop.


 I så fald kan man tjekke det med ledningen, ved at sætte tænding på. Så lyser alle pærerne kortvarigt 


Mvh. Christian M
 

Hvis den går ujævnt i tomgang og har et stort benzinforbrug, kunne det være en lanpesonde der er defekt. Det har jeg oplevet på en punto

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis