Skabsvæg

Hej

Vi har en god gammel gildesal i vores kælder, hvor jeg godt kunne tænke mig at lave en skabsvæg på den ene endevæg.

Væggen er 402*230 cm, og tænker at jeg kunne smide 4 Ikea pax moduler ind på 100*236*60, hvis jeg skærer soklen af skabene. Jeg har kun omkring 50 cm i dybden pga en dør, så jeg tænker også jeg kommer til at skære lidt af dybden.

Ville høre om nogen havde erfaringer med lignende tilpasninger af standard skabe eller forslag til alternative løsninger. Jeg har googlet heftigt for at finde moduler der kunne passe uden at finde noget. Jeg har haft håndværkere til at custum bygge et skab i mit soveværelse og det er ikke et projekt jeg selv vil kaste mig ud i.

Det er vigtig for mig at skabene går fra gulv til loft og fra væg til væg så det bliver så diskret som muligt.

Mvh. Jens

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens tilpasse skabe. Det bedste værktøj er en dyksav der kører på føringsskinne. Alternativ kan du bruge en ryndsav der kører langs et lige bræt. Men det er da også muligt med en god opstregning at save plade med en almindelig god / ny fukssvans. Du skal endelig huske at sætte bagpladen på igen, det er den der holder hele skabet i vinkel. 

Det kunne jo også laves som skydelåger.

 Eller lidt lavere skabe og så tilpasse en inddækning op til loftet, ligesom det er nødvendigt ude i siden med de 2 cm.

Det er i øvrigt ret umuligt at rejse et skab i rummet der lige netop har rumhøjden. På et tidspunkt står den lidt på skrå og er længere på diagonalen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg er af en eller anden grund ikke så glad for skydelåger og foretrækker klart hængslede skabe. Jeg går nok efter en push-to-open løsning så der ikke bliver nogen greb. 

Tænker at det jeg sparer ved selv at tilpasse nogle færdigbyggede skabe kan finansiere en billig dyksav fra Harald Nyborg med en ekstra styreskinne og måske en kvalitets klinge. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis