printerpatroner - fyld selv!

Hej LDS´ere

I har formentlig allerede opdaget det, hvis ikke, så fortsæt med at læse her.
Jeg har haft enorm glæde af at genfylde mine inkjet printerpatroner
Det drejer sig om HP nr 56 og 57. Hver genfyldning koster 15 kr til blæk for både farvepatronen og den sorte. Prisen i en alm. butik er for begge patroner ca 500 kr. Jeg har i skrivende stund genfyldt 5 gange, det vil sige at jeg har sparet ca 2500 kr! ok der er lidt slitage på dyserne, men kavlitetstabet efter disse relativt mange fyldninger er forbavsende lidt
Computerens blæk indikator nulstilles let efter nedenstående link, hvor du også kan finde netop din printerpatron og læse vejledninger i, hvordan du genfylder og evt nulstiller blækindikator.
www.refillshoppen.dk
www.genfyld.dk
www.printerpatroner.dk
www.fyldselv.dk

mvh Anders Kruse
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har også selv haft glæde af refill.

I dag har jeg en Canon, og ved ikke helt om jeg kan gøre det samme??? Svar udbedes gerne Det er Canon S750

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Ved en hurtig gennemsøgning var det ikke muligt for mig at finde din printer på nogen af siderne, Fik du skrevet navnet rigtigt?
Ellers send en mail til et at firmaerne der sælger blæk.
Kan du evt oplyse nummeret på din(e) patroner?

mvh Anders
Hej Anders.

Den er vel 1 år gammel, men ham jeg køber patroner hos, er også i tvivl hver gang. Den store sorte hedder f.eks. BCI-3eBK fra Canon.

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Hej Anders.

Den er vel 1 år gammel, men ham jeg køber patroner hos, er også i tvivl hver gang. Den store sorte hedder f.eks. BCI-3eBK fra Canon.


Det kommer sikkert ikke som nogen overraskelse, men selv hvis der ikke findes refill-kits til din printer kan der være rigtig mange penge at spare ved at købe det rigtige sted og/eller købe uoriginale patroner.

Jeg har ikke lyst til at stå og "fedte" med at genfylde, men jeg sparer en del (3 cifre på et sæt patroner til min Epson) ved at købe dem på nettet. Sidst jeg købte var www.inkclub.com billigst - her kan du også ved at vælge mærke og model få en liste over de patroner (både originale og de billigere kompatible), der passer til lige præcis din printer (de har også til Canon BJ S750).

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej Jørgen

Dette er vist vejledningen til genfyldning af din patron. Er taget fra www.fyldselv.dk

Trin 1:
Tag refillen ud af printhovedet.

Trin 2:
Lav et hul i toppen af refillen, som vist på billedet. Det gøres nemmest ved at trykke den kugle ned, der sidder under det sted på etiketten, hvor der står: PUSH

Trin 3:
Fyld derefter en sprøjten med kanyle på, med op til 15 ml. blæk.
Trin 4:
Fyld langsomt blæk i refillen til kammeret er næsten fyldt. Det er en god ide at holde patronen i en vinkel på ca.45 º med kammeret nedad, da der ellers vil dryppe en del blæk ud af udløbhullet

Trin 5:
Luk hullet med smeltelin, eller en 3mm grøn prop,( kan købes hos din blæk leverandør) så der ikke kan komme luft ind. Hvis hullet ikke er lukket 100% lufttæt, vil patronen lække.

Trin 6:
Tjek at patronen ikke drypper, derefter kan den installeres som en ny patron
OBS. Da der nemt kan komme blæk ud under fyldningen, er det god ide at foretage fyldningen over en avis.


Mvh Anders
Annonce
Tak for hjælpen allesammen!

Mvh. JørgenE
Er der nogle som ved om man kan bruge genfyld til "Brother MFC-4820C" og i så fald hvor man kan finde noget atraktivt til denne?.
Jeg har snakket med forretningen hvori jeg købte maskinen, men det ville på det KRAFTIGSTE fraråde mig at "lege med den slags" som de sagde, men det SKAL de jo næsten sige når de sælger original patronerne og der stor i brugsforvirringen at det er på eget ansvar!.
Er der nogle som har erfarring?

Med venlig hilsen

Luka

Luka was here
Hej Luka

Selvfølgelig siger forretningen det, de tjener jo sammen med fabrikanterne stygt på printerpatroner.
Jeg mener at mit eget eksempel taler helt for sig selv: en ny hp all-in-one printer koster 1400 kr , et sæt patroner (farve og sort ) koster 500 kr. Jeg har genfyldt 5 gange dvs 2500 sparet på et halvt år.
Når prisforskellen er så stor er jeg fuldstændig ligeglad med at en evt garanti ryger. Jeg har jo allerede sparet svt næsten 2 printere.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis