Tætne røgrør ?

Kan det passe, at der ikke skal noget tætning mellem røgrør (røret der står på gulvet) og røret i loftet? 

Det var der ikke før, hvad jeg kan se.


Mvh. Christian M
 

Kan det passe, at der ikke skal noget tætning... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kermit_369 skrev den 15-11-2018 12:48:24

 Det er vel ikke så underligt. Ved e brændeovn er det skorstenen der trækker dvs der er et lille undertryk ved brændeovnen. Derved kan røgen ikke sige ud gennem små sprækker. En pilleovn har ligesom et pillefyr en ventilator. Dvs der er overtrykket ved røgrøret. Derfor skal der være tæt for at røgen ikke kan sive.

 Så må jeg nok heller få en gummipakning i røgafgangsrøret fra mit pillefyr til skorstenen, trods det at anlægget er installeret af proffer, og der normalt er godt træk i skorstenen, faktisk så meget at min trækstabillisator til tider står pivåben.    

Der skal ikke tætnes med noget. Du får ingen problemer med røgudsivning, da der vil være undertryk i din skorsten. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 15-11-2018 20:03:02

Der skal ikke tætnes med noget. Du får ingen problemer med røgudsivning, da der vil være undertryk i din skorsten. 

 Tak for det

Så burde den blive godkendt af skorstensfejer i næste uge


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis