Loftsudtag

Kære jer

Ville lige sætte en lampe op i gangen og tilsluttede den brune og ville prøve mig frem hvilken blå der var den rigtige - og nu virker lyset pludselig ikke på det tilstødende badeværelse :-/

Har frakoblet lampen - men badeværelseslyset er der stadigvæk ikke. Er næsten 100% sikker på at alt sidder som det gjorde da jeg begyndte at pille - any thoughts??


Kære jer Ville lige sætte en lampe op i gangen og... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fedt, Erik - flyttede den brune over til der, hvor der er to hvide! 

Ny virker lyset!

Men hvad så med lampen?

korrekt prøv at forbinde til rød og blå, og du kan godt bruge det ledige "hul" ved siden af henholdsvis rød og blå

kan se på dit billede at skal det være helt korrekt så skal den brune længere ind eller kortes lidt af der bør ikke være så meget blottet kobber 

Da jeg pillede ved de blå var der på et tidspunkt noget af lyset i stuen der ikke virkede, så der er nogen af dem der skal sidde sammen (men ikke alle tre, kan jeg forstå..)

jo alle 3 blå skal forblive sammen koblet ellers mister du strøm et andet sted

hvis der i den lampe du skal sætte op er en blå og 1 brun (sandsynligvis) så kobler du den blå til alle de 3 du har i forvejen, den brune sætter du sammen med den røde

Din lampe skal have den ene leder ( brun ) i hullet under den lille skrue i klemmen hvor den røde sidder under den lidt større skrue

Den anden leder ( blå ) skal på samme måde under den lille skrue ved de blå. Alle de blå fra den faste installation skal forblive sammen.

Du skriver " der kom lys da jeg pillede ved de blå  " Det beviser jo at skruen i første omgang ikke har været spændt. Jeg kan heller ikke se nogen steder at der beskrives at de blå skal deles. Du skal huske at læse rådene som det der er skrevet og ikke det du tror selv.   

Godt at du fik det løst


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det blev mørkt inden jeg nåede at prøve så vil teste i morgen - fingers crossed :-)

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis