Konfigurering af AAB ACH550 til drejebænk

Jeg har lavet en lille testopstilling med en lille motor og vil teste funktionen/opsætningen/konfigureringen af ACH550 med denne opstlling.

Jeg har fundet ud af at konfigurere ACH550 så jeg kan

  1. Starte og stoppe
  2. Dødemandspedal, som skal sluttes og holdes for at den vil starte/køre
  3. Regulere hastigheden/frekvensen og motoren reagerer derefter
  4. Styre omdrejningsretningen

MEN ...

den kan desværre sifte omdrejningsretning umiddelbart, og det er ikke godt !

Jeg vil have, at man SKAL stoppe for at skifte omdrejningsretning.

Der kan sikkert laves noget med de 3 relæskiftefunktioner, men er det måden eller findes en konfigurering som løser dette problem - jeg læser DK-manualen side 173-175, men synes ikke det fremgår deraf.

Hvordan konfigureres den så man SKAL STOPPE for at skifte omdrejningsretning ?


Mvh
KSor, Århus V
Jeg har lavet en lille testopstilling med en lille... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 19-11-2018 15:58:41

Hvorfor bruger du ikke den eksisterende motor, der sidder i drejebænken, er den defekt eller for lille ?

Som jeg svarede S. Fabrin, anså jeg den for at være "gammeldags" (da maskinen jo er russisk, ha, ha ! ), men jeg bliver nu oplyst om, at det er ikke tilfældet - så jeg vil netop undersøge om den er "værd" at bruge - det vil jo spare en masse tid og fintænkning omkring motormontering og remskivestørrelse m. m. - del hele er der jo allerede !

Som jeg husker den (det er vel 15 år siden jeg sidst har set under dækslet) var den meget beskidt, så den skal gøre grundig ren inden jeg overhovedet kan se, hvad der er "op og ned" på den - lidt overdrevet, men du forstår sikkert og så have afmonteret alt det elektriske på den.



Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis