byg garage som tilbyg

Hej.

Jeg har en bunke spørgsmål inden jeg går igang med mit 150-200.000 projekt.

Vi vil ha' bygget en garage som skal være i forlængelse med vores hus (tilbyg)'
Det skal bygges i træ. Vi vil have en masse på plads inden, da der er nogle udfordringer.

1) Hvor finder man lokalplaner for at sikre sig at vi må bygge 2,5 meter fra skæld, men dog max 2,5 meter i højden?

2) Må en elmåler sidde indvendig? Da garagen bliver bygget hvor måleren sidder i dag. Så måleren kommer til at sidde ude i garagen?

3) Der er en kloark til regnvand som er der hvor garagen skal stå, må man sætte garagen oven på den, og sætte en olieudskiller på den? Hvad med den brønd der er nedenunder, skal man kunne komme til den?

4) Hoveddøren bliver sløjfet og istedet kommer hoveddøren til at sidde i garagen, ved siden af porten. Må man det?

5) Er det normalt at have fjernvarme ude i garagen i en radiator, eller skal man gå efter en varmepumpe? der skal ikke være varme på hele tiden, kun når det bliver brugt til fester. 

Håber nogen kan hjælpe med at få lidt lys over projektet. 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
  1. Du må normalt altid bygge 2,5 m fra skel. Det kræver dog at du ikke kommer til at overskride din bebyggelsesprocen.
  2. Du må spørge din elforsyning om måleren må sidde indendørs. De fleste elmålere i dag er med fjernaflæsning, så jeg vil ikke tro at det er noget problem.
  3. Alle kloak- og spulebrønde skal være tilgængelige. Hvis dit regnvand afledes til kloaknettet skal du have fat i en kloakmester. En olieudskiller må absolut ikke sættes på regnvandsledningen, og det er helt klart autoriseret arbejde.
  4. Indgang gennem garagen - det må du hellere spørge byggemyndigheden om. Der kan være krav om branddør.
  5. Fast opstillet varmekilde. Igen må du spørge byggemyndigheden - der kommer ret hurtigt ret strenge krav til isolering. Inden du kommer for langt med fjernvarmen, så få lige tjekket hvilke krav der er fra varmeværket. Nogle gange bliver din faste afgift reguleret efter antal opvarmede m2. Ellers er det en rigtig god ide med en radiator - eller gulvvarme.

Søren O

Med hensyn til radiator Så er det en meget skidt ide. Du skriver selv t det kun sjældent den skal i brug.... Kommer temp ned på minus i din garage, og dette er ikke utænkeligt, så vil din radiator frostsprænge og når det gør vil vandet fosse ud af den. Så en radiator i et ikke frostsikret rum er 100 % no go....

Der skal ikke være under 15 grader. Da det også skal bruges som opbevaringsrum. 

Så der skal være luft varme på hele tiden. 

Jeg har kigget på sådan en her. Vil det give mening? Ved bare ikke om der er sol nok om vinteren. 

https://pdf.solarventi.dk/dk/nyheder/garage.pdf?_ga=2.183023279.869252787.1541973803-2137153800.1541973803&_gac=1.6630150.1541973803.EAIaIQobChMIj6b9gKzN3gIVR4fVCh33UAreEAAYASAAEgLbd_D_BwE

De paneler jeg har set i brug, giver en del luftgennemstrømning, hvilket er godt, men varme??


 

Annonce

Kan man ikke bestille varme med på den?

du skal have en varmepumpe de modeller du henviser til kan på ingen måde holde temp opppe derude....... der er udelukkende hobbymodeller til brug i mindre skure. 

Hvad foreslår i så? Hvad ville være bedst og billigst på langt sigt. 

Der er noget med at man ryger under nogle afgifter hvis man sætter varme i garagen på fjernvarmen. 

Så er dette ikke den beste løsning? https://scanheat.dk/Varmepumper/325-5292-mitsubishi-varmepumpe-msz-ln35-hero-m-wifi-5712872304883.html#/35-energitilskud-ingen_tilskud_minus_000_kr/79-farver-hvid


Der skal altid være min 15 grader. 

Der skal være tørt. 

Og den skal kunne varmes op når der holdes fest. 

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis