Forskalling til gipsloft

Har et gammelt liste loft i vores hus fra 1989 vi gerne vil have sat gipslofter op på. 

Jeg tænker 1 lag Fermacell men i tvivl om hvordan jeg skal forskelle det. Nuværende liste lofte er sat op tværs med spærene med en spær Cc på cirka 95cm og under spærene er der sat en tynd 25mm forskalling langs under med spærene.

Jeg tænker ny forskalling med 21x100mm forskalling med CC på 300mm.

Jeg frisker med en ny tæt dampspærre men er det nødvendigt med den ekstra forskalling under spærene inden den tværgående nye forskalling eller kan jeg forskelle direkte tværs under spærene?hvad er den rigtige og bedste løsning? 

Har et gammelt liste loft i vores hus fra 1989 vi... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det var egebtlig lige præcist den løsning jeg ville lave og allerede har lavet i mit lille badeværelse.

Men nu er det de store rum der skal laves og så blev jeg ligepludslig i tvivl om hvad der var mest rigtig.

Er i total vildrede med valg af gips. I badeværelse har jeg sat 2 lag gips og det er gået fint men ude i de andre rum vil jeg egebtlig gerne holde mig til en løsning med 1 lag grundet nogle overskabe i køkken der går helt op mod en skrånende loft i den ene ende. 

Gider bare ikke risikere skidtet revner over tid... Prismæssigt ligger 2 lag gips og 1 lag Fermacell jo meget lig hinanden og tænker den elstra vægt med Fermacell nok går med et gipshejs.

Og hvis jeg fortsætter med at forstærke spær med 25mm forskalling langs med spær så kan spærene vel igså holde den ekstra vægt et gipsloft er kontra listeloft. 

Nogen anbefalinger om jeg burde få det regnet efter eller er praktisk at et hus fra 1989 er bygget med så meget overskud at det nok skal gå? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også