Kant fra gulvflise i bruseniche

Jeg skal til at ligge klinker i mit nye badeværelse hvor der er en bruseniche der måler 1m x 1,2m i hjørnet af badeværelset. Brusenichens gulv har et fald mod blücher waterline rendeafløb for enden af brusenichen. Det falder 2 cm på mod afløbet hvilket vil sige at der kommer en opkant langs brusenichen op til badeværelsesgulvet hvor jeg skal til at ligge klinker. Selve brusenichens gulv skal have nogle andre fliser.

De klinker jeg ligger på badeværelsesgulvet, skal de gå lidt ud over kanten til brusenichen og hvad skal den opkant (den lodrette del) gøres ved?


set fra siden og beklager den dårlige grafik der var lige hvad jeg kunne hitte ud af.

Den sorte streg er så flisen i brusenichen og den blå-lilla er gulvklinken på badeværelset.

Den lodrette del fra flisen og op til klinken. Hvad skal jeg gøre ved den?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg havde samme problemstilling. Jeg fik det til at passe sådan at den sorte streg begyndte i samme højde som den blå. Så dykkede brusenichens fliser ned langs kanten af gulvfliser i øvrigt. Min dør SKULLE være skrå i rummet så for at det ikke blev en skarp kant som kunne lave blødende tæer, valgte jeg at skære ud til netop en kantflise. I mine fliser er de specielt afrundede, så det er en rund kant. Så kommer der en naturlig fuge som så trækkes lidt skråt på det højeste stykke. 

Jeg har samme flise i bruseniche, så kantflisen kommer ligesom brydende ind i det normale flisemønster, som naturligvis fortsætter ufortrødent ned i nichen.

Skal jeg rose mig selv ? Jeg er ret godt tilfreds med resultatet.

Men det er værd at overveje grundig hvordan man slipper bedst om ved det. ( bemærk at jeg ikke skriver nemmest om ved det )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er vel kun få mm der er tale om. Så det må blive fugen som materiale. Er det meget mere så skal der skæres en kile med flise og limes på, så det ender med en vandret fuge øverst og lade kilen løbe ned bag kanten på flisen i bruseniche. Det er jo en fortsættelse af de andre fliser på væggen i bruseniche.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis